Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен пръв във втората тренировка в Азербайджан

Верстапен пръв във втората тренировка в Азербайджан

50
0
Гран при на Азербайджан
снимка: Пирели

Макс Верстапен бе най-бърз във втората тренировка за Гран при на Азербайджан, в чийто край блъсна колата си в предпазната бариера на първи завой. Пилотът на Ред Бул изпревари с 0,100 сек Валтери Ботас (Мерцедес). Съотборникът му Даниел Рикиардо остана трети. Състезателите на Ферари Кими Райконен и Себастиан Фетел се наредиха четвърти и пети, докато Люис Хамилтън бе едва десети.

Втората тренировка бе по-важна за отборите заради факта, че условията по време на 90-те минути за подготовка са по-близки до тези, в които ще се проведат квалификацията и състезанието. Температурата на въздуха бе без промяна – 27 градуса, но тази на пистата бе паднала значително до 44 градуса.

Ферари отново започна работа с гуми софт, а първите времена (за разлика от първата сесия) бяха факт броени минути след началото на сесията. По същото време се появиха и първите предупредителни жълти знамена – заради излизане настрани на Ромен Грожан в трети завой. Във Форс Индия пък се справиха блестящо с поправянето на потрошената в първа тренировка кола на Серхио Перес и той бе готов за работа още в началото на втората. 

10 минути след светването на зеления семафор Макс Верстапен бе начело в подреждането с 1:44.288 мин. Втори на този етап се нареди Фернандо Алонсо (+1,736 сек), следван от Себастиан Фетел, Валтери Ботас. Фетел имаше известни грижи на трасето, както и състезателите на Торо Росо Карлос Сайнц и Данил Квят.

Верстапен подобри постижението си до 1:43.988. Люис Хамилтън излезе втори (+0,537 сек) пред Даниел Рикиардо (+0,873). Серхио Перес и Естебан Окон прескочиха австралийския пилот на Ред Бул и заеха трета и четвърта позиция (на над 0,7 сек от времето на Верстапен).

Грожан се прибра в бокса, като преди това отчаяно заяви по радиото, че ситуацията му е абсурдна. Пилотът на Хаас за пореден уикенд имаше проблеми със спирачките. Състезателният му инженер установи, че предните не работят както трябва, но не можеше да разбере каква е причината.

Рикиардо се доближи на 0,220 сек до съотборника си, което му отреди втора позиция в класирането. Перес и Окон също прескочиха Хамилтън.

Близо половин час след началото на сесията Валтери Ботас пръв сложи гуми суперсофт. С първия си бърз тур с тях той се нареди четвърти (+0,415).

Квят удари леко Торо Росо-то си в бариерите на 15-и завой и по трасето се посипаха парчета от рекламно пано. Маршалите успяха да ги отстранят в условията на виртуална кола за сигурност.

Хамилтън на свой ред се изпързаля, докато пилотите на Ферари започнаха изпитания с гуми суперсофт. Кими Райконен даде най-добро време, което веднага след това бе подобрено от съотборника му. Фетел застана начело с 1:43.615 мин. Отговорът на Ред Бул не закъсня – Верстапен се върна на върха с 1:43.362. Ботас пък се нареди втори, само на десета зад Макс.

В осми завой се случи поредният инцидент, който имаше известен комичен привкус. Фетел изхвърча от трасето и излезе в безопасна зона. Веднага след него същото се случи с Фелипе Маса. Себастиан се опита да излезе, но Уилямс-ът блокираше пътя му. Алонсо и Хамилтън също имаха грижи със сцеплението на трасето.

Близо 50 минути след началото на тренировката тя бе спряна заради катастрофа на Джолион Палмър на осми завой. Инцидентът приличаше на този на Серхио Перес от първата сесия, но ударът не бе толкова силен. Изпитанията бяха спрени, като този път на маршалите бе нужно малко по-малко време, за да се справят с прибирането на колата.

Поредният проблем със задвижващата система спря Фернандо Алонсо. „Двигател. Двигател”, бе съобщението на испанеца по радиото, докато спираше на трасето. Той бе с нови мотор, MGU-H, MGU-K и турбо, които изкараха около 200 км.

Грожан за пореден път излетя от пистата и не скри колко е ядосан при прибирането си в бокса. „Спрях на същото място, на което го сторих и в предишната обиколка, а спирачките просто блокираха!”, обясни той.

Множеството проблеми накъсваха работата на екипите. Към края на сесията Хамилтън и Райконен едва не се сблъскаха в първи завой, когато англичанинът блокира колелата.

До края на сесията катастрофата на Верстапен в самия й край бе най-забележителното събитие.