Дженсън Бътън е убеден, че проблемите на Макларън с мекия тип гуми за уикенда в САЩ могат да бъдат решени.
В първите тренировки на пистата до Остин отборът прави аеротестове с цел събиране на информация за болида за догодина. MP4-29 бе с добро поведение в първата сесия, в която Бътън бе с трето време, но във втората с меките гуми ситуацията се влоши.
– Автомобилът ни понякога има проблеми във ветровити условия, както и аз: много по-трудно е да си прецизен, карайки при вятър. Най-засегнати сме в бавните завои, като в началото на сектор три. А на пистата определено бе много ветровито, особено следобеда. Проблемите ни с гумите софт могат да бъдат решени. При някои пилоти по-меката смес веднага пасва на баланса на колата им, при други не се получава. При нас се получи втория вариант, но можем да се справим с това – обясни англичанинът.
И той, и съотборникът му Кевин Магнусен участваха в изпитанията на т.нар. „виртуален сейфти кар”. Дженсън каза, че харесва идеята, но в началото твърде много гледаш дисплея на волана си, за да си сигурен, че караш спрямо зададеното време:
– Това прави нещата много сложни. Иначе уикендът няма да е лек при наказанието ми заради смяна на скоростна кутия. Ще дадем най-доброто от себе си.
Магнусен бе съответно с пето и осмо време в петъчните тренировки. Той за първи път кара на пистата COTA и я хареса:
– Има уникален първи завой, а високоскоростните завои в началния сектор са особено интересни. Смятам, че има възможности за изпреварване, така че се надявам на добро състезание. Първите тренировки показаха, че сме по-силни с по-твърдата смес, но трябва да потърсим по-силно темпо с меката.