Рейсинг директорът на Макларън Ерик Булие се надява тимът от Уокинг да направи достатъчно обиколки в следващите тестове преди новия сезон във Формула 1.
По време на първите предсезонни изпитания на Гран при отборите екипът записа общо 79 тура за четирите дни проби. През първите два от тях Фернандо Алонсо и Дженсън Бътън завъртяха по едва шест тура. След това двамата имаха съответно 32 и 35 обиколки, но целият екип бе убеден, че ще се справи с проблемите и че върви в правилната посока на развитие.
Булие смята, че в следващите две сесии, които ще са на пистата Каталуния до Барселона (19-22 февруари и 26 февруари – 1 март), отборът трябва да натрупа колкото може повече километри.
– Очевидно е, че колкото по-малко обиколки направим, толкова по-трудно ще е да наваксаме и да сме готови да се състезаваме – обясни той. – Концепцията на колата е нова, задвижващите системи също. Но всеки път, когато не постигаме всичките си цели по отношение на покрита дистанция или развитие, се отдалечаваме от момента, в който ще сме в състояние да използваме 100% от колата и двигателя.
Булие каза още, че се вижда, че болидът MP4-30 е с невероятна задна част. Тимът е стигнал до „крайност по отношение на охлаждането, което означава, че може да се работи при по-високи температури на агрегата с по-малки радиатори и охлаждаща система”.
– Ето защо за нас бе облекчение да видим миналата седмица, че автомобилът върви без проблеми в тази област – има такива притеснения, когато си предприел радикален или екстремен подход – допълни той.
И двамата пилоти изразиха увереност във възможностите на колата и отбелязаха стабилността й при спиране и влизане в завоите.
Булие всъщност е притеснен не толкова от забавянето на Макларън-Хонда на Херес, колкото от демонстрираната от Мерцедес издръжливост. Световните шампиони за 2014 г. многократно подчертаха, че в първите предсезонни тренировки не гонят скорост и правеха безкрайни серии от обиколки.
– Плашещ е фактът, че те тренираха спирания в бокса от първия ден! – коментира Булие. – Увереността им е много висока. Имаха огромно предимство през 2014 г., не смятам, че ще се провалят през 2015-та. Единственото, на което можеш да се надяваш, е останалите да са намалили разликата.