Множество различни аеродинамични пакети получиха болидите за състезанието в Монако и тази година. Голяма част от детайлите са специално за това състезание и ще бъдат ползвани под някаква форма отново едва в Гран при на Сингапур през септември, но специално този сезон заради промените в правилата не малка част ще има пряко развитие и в следващите състезания.
Впечатление направи например, че за първи път колата на Ред Бул се появи с така нареченото Т-образно крило в края на акулската перка. При това вариантът е с два елемента един над друг. Подобно решение за първи път има и при Хаас.
Форс Индия и Заубер пък са с 3 елемента. При швейцарския тим впрочем за първи път колата работи с изцяло нов аеропакет, който включва нови дефлектори от няколко елемента, които са в стила на Мерцедес. Заубер-ите са с нови подове и дифузьори също така.
При шампионите от Мерцедес се наблюдава поредната стъпка напред в развитието на сложните дефлектори, в които има интегрирани нови хоризонтални елементи към множеството вертикални звена, показани за първи път в Испания преди две седмици.
Предните крила традиционно са с много елементи за повече притискане по бавните завои, като особено интересни са тези на Рено и Макларън, както и на Торо Росо, които са основа за развитие на тези важни елементи и за състезанието в Унгария.