Предстоящата Гран при на Турция (четвърта надпревара от световния шампионат на Формула за 2011 г.) може да е последното състезание на Истанбул парк. Причината – както винаги – са финанси. Организаторите се съмняват, че ще се справят с повишената стойност на кръга, която се очаква да се удвои до 26 млн. долара. Договорът на трасето изтича този сезон – надпреварата в началото на май ще е осма от дебюта през 2005 г.
Истанбул парк бе поредният проект на немския архитект Херман Тилке. Тази писта обаче бе одобрена за разлика от някои от другите му конфигурации. За нея бе използван естественият релеф на местността, а особено внимание и високи оценки събра вече прочутият осми завой.
Дебютът на Гран при на Турция бе придружен с някои проблеми, най-големият от които бе задръстването след приключване на надпреварата. Проблемът с придвижването бе решен бързо, като организаторите и властите направиха още една магистрала и редица първокласни пътища и създадоха мрежа, позволяваща по-бързо и сигурно движение.
По-големият проблем в Турция обаче винаги е бил този със зрителите. Страната няма традиции в автомобилния спорт и след първоначалната (кратка) вълна на любопитство, трибуните на Истанбул парк останаха почти празни. Антирекордът от 2009 г. бе 36 000 души публика в състезателния ден – по-голямата част от тях българи, както и представители на останалите държави от Балканския полуостров.
Конкретният повод за предположенията, че тазгодишното състезание ще е последно пък бе информация, публикувана в Туитър от шефа на истанбулската търговска камара Мурат Ялчънташ, която гласеше:
– Като че ли състезание от Формула 1 няма да има в Истанбул от догодина. Цената се видя прекалено висока на финансовото министерство и изглежда няма да я плати.
През годините Бърни Екълстоун повтаряше в Турция същото, което обясняваше и в Китай: че организаторите просто не рекламират и не промотират достатъчно дейността си и F1. Конкретно на Истанбул парк обаче управлява точно той, а същевременно обича да казва, че достатъчно много страни искат да са домакини в Гран при, за да се тревожи от отпадането на една-две от настоящите. Новите държави освен това плащат значително по-високи такси – за проекта в Русия се твърди, че ще струва 40 млн. долара годишно, за да има пистата в Сочи привилегията да посреща Формула 1.