Три нови рекорда бяха поставени на пистата Eurospeedway в Германия
Отборът на Технически университет – София зае рекордното в историята на българското участие в Shell Eco-marathon Европа 4-то място във финалното класиране в категорията „Градски тип“ автомобили, задвижвани с водородна горивна клетка. Със своя автомобил Lyna H2 студентите успяха да изминат 63 км с един киловат час енергия, което се равнява на около 480 км с еквивалента на един литър гориво. Това е четвърто поредно участие на софийския отбор в състезанието за икономия на гориво, организирано от Shell, но е първото с автомобил, задвижван с водородна горивна клетка. Колата на ТУ-София Lyna H2 е първият студентски автомобил с този тип задвижване, направен в България. Студентите, ръководени от доц. Борислав Трайков, получиха и награда за особени постижения в областта на безопасността на автомобила, заемайки призовото трето място в нея.
„Изключително горди сме с класирането, което успяхме да постигнем тази година. То е резултат от натрупания опит, прецизните технически изчисления и дългата подготовка за тазгодишното ни участие в Shell Eco-marathon.“, заяви Благой Бурдин, капитан на отбора на ТУ-София.
„Радвам се на изключителните резултати, постигнати от отбора на Технически университет – София. Предизвикателството, което те поеха, преминавайки от хибриден автомобил към електромобил с водородна горивна клетка, даде заслужени резултати.“, сподели г-жа Камелия Славейкова, изпълнителен директор на Shell България.
Автомобилът на ТУ-Варна – Piranya 2, който тази година бе конструиран с уникален дизайн, за съжаление не успя да се класира, поради технически причини.
Три рекорда бяха поставени в новата за Shell Eco-marathon категория E-mobility. Италианският отбор mecc-Sun от Политехнически университет Милано проектира кола, задвижвана със слънчева енергия, която е способна да измине невероятните 1 108 километра само с 1 киловат час енергия.
Миналогодишните шампиони от Политехническия университет – Нант, Франция в категорията „Прототипи“, задвижвани с водородна горивна клетка, подобриха собствения си рекорд, изминавайки 590.2 км с един киловат час енергия.
Отборът TERA TUGraz от Университета в Грац (Австрия) се състезава в първия в историята на Shell Eco-marathon старт за коли, задвижвани със зареждаща се батерия (plug-in) в клас „Прототипи“, и постави исторически рекорд, изминавайки 842.5 км с един киловат час енергия.Победителите в категория електромобили с водородна горивна клетка
Прототипи (E-mobility, Hydrogen):
Място | Състезателен номер | Отбор | Двигател | Разстояние |
1. | 201 | Polytech Nantes, Франция | Водородна горивна клетка | 590 km/kWh |
2. | 202 | University of Applied Sciences, Offenburg, Германия | Водородна горивна клетка | 409 km/kWh |
3. | 203 | Fachhochschule, Trier, Германия | Водородна горивна клетка | 390 km/kWh |
4. | 217 | INPT-ENSEEIHT, Франция | Водородна горивна клетка | 359 km/kWh |
Градски тип (E-mobility, Hydrogen):
Място | Състезателен номер | Отбор | Двигател | Разстояние |
1. | 601 | De Haagse Hogeschool, Холандия | Водородна горивна клетка | 104 km/kWh |
2. | 619 | NTNU, Норвегия | Водородна горивна клетка | 99 km/kWh |
3. | 617 | HAN University, Холандия | Водородна горивна клетка | 74 km/kWh |
4. | 610 | Technical University Sofia, България | Водородна горивна клетка | 63 km/kWh |
• Вижте финалното класиране според категорията автомобили и вида на тяхното задвижване
• Вижте списъка на победителите при наградите „Извън пистата”