Начало Автомобилни новини Mustang GTD обиколи Северното трасе за под 7 минути

Mustang GTD обиколи Северното трасе за под 7 минути

78
0
Ford Mustang GTD Nuerburgring

Ford Mustang GTD 2025 е първият автомобил от американска марка, изминал Северното трасе на Нюрбургринг за по-малко 7 минути.

Зад волана на спортната машина беше пилотът на Multimatic Motorsports Дирк Мюлер, Той преодоля трасето, известно като „Зеления ад“, за впечатляващите 6:57.685 минути. Резултатът е официално сертифициран и класира Mustang GTD като петия най-бърз сериен спортен автомобил в записите на Нюрбургринг. Също така GTD става едва шестият сериен автомобил, който успява да слезе под бариерата от 7 минути.

Този забележителен резултат изпълнява целта, поставена от главния изпълнителен директор на Ford Джим Фарли при дебюта на модела през август 2023 г.

„Екипът зад Mustang GTD използва всичко, което сме научили от десетилетия опит на пистата, и създаде Mustang, който може да се състезава с най-добрите суперспортни автомобили в света.“
„Горди сме, че сме първият американски производител с автомобил, който преминава Нюрбургринг за под 7 минути, но не сме доволни. Знаем, че с Mustang GTD можем да подобрим времето още повече. Ще се върнем.“
Джим Фарли, президент и главен изпълнителен директор на Ford

Успехът на Нюрбургринг е резултат от усилията на малък, но отдаден екип от инженери и дизайнери. В продължение на две години те неуморно работят, за да трансформират състезателния Mustang GT3 в първия по рода си суперкар Mustang.

Процесът на разработка и драматичната подготовка за обиколката с време се проследяват в „The Road To The Ring“. 13-минутният документален филм разкрива предизвикателствата, емоциите и вълнението около създаването на Mustang GTD.

Mustang с най-доброто от пистата – включително забраненото

Ford Mustang GTD е връх в мощността и динамиката на прочутата моделна серия. Автомобилът се възползва от уроците, извлечени от програмата Mustang GT3 на Ford Performance Motorsports и Multimatic Motorsports. Това важи особено по отношение на аеродинамиката и настройките за писти като Нюрбургринг. За разлика от състезателния GT3, шосейният GTD не е ограничен от правилата и разпоредбите на състезанията. Регламентът забранява използването на голяма част от технологиите, необходими за постигане на обиколка под 7 минути на Нюрбургринг.

Това включва карбоново-керамични спирачки, активна аеродинамика, механичен компресор и полуактивно окачване. Карбоновото купе е добре познато от състезанията GT3, а Mustang GTD, който постигна обиколка под 7 минути на Нюрбургринг, е изцяло сериен модел. Единствените допълнения към автомобила, изисквани от правилата на Нюрбургринг са в състезателното оборудване за безопасност. То включва състезателна седалка с петточков предпазен колан и защита при преобръщане (roll cage).