Пилотът на БАР Дженсън Бътън счупи рекорда в Барселона само ден след официалното обявяване на привличането на Жил де Феран за нов спортен директор на екипа. От тима обявиха, че изпробват нов аеродинамичен пакет и изглежда той дава необходимите резултати, защото именно трасето в близост до каталунската столица се използва като лакмус за аеродинамичните качества на болидите.
Бътън направи цели 139 обиколки като най-доброто му време бе 1:13,552 мин. Втори се нареди Ярно Трули, а трети остана другия пилот на БАР Такума Сато. Трули, както и пилотите на Макларън също изпробваше нови аеродинамични решения. Вурц отново бе с МР4-19В като денят му премина в тестове на гуми, а Райконен изпробва и новата версия на двигателя на Мерцедес.
За пилотите Рено деня не премина по най-добрия възможен начин. Докато Алонсо, работещ върху настройките на колата за състезанието в Испания, имаше макар и малки проблеми с двигателя си, Джанкарло Фисикела преживя катастрофа със скорост над 250 км./ч. за радост без никакви наранявания. Причина за инцидента според тима е била спукана гума.
Тестовете продължават и днес, като двигателите са мълчали между 9:55 ч. и 10:05 ч. местно време в знак на почит към погребаният на обед Йоан Павел II.
Времената от четвъртък:
1. Бътън – (B•A•R) M – 1:13.552 мин. – 139 об.
2. Трули – (Toyota) M – 1:14.231 мин. – 111 об.
3. Сато – (B•A•R) M – 1:14.247 мин. – 122 об.
4. Вурц – (McLaren) M – 1:14.391 мин. – 102 об.
5. Барикело – (Ferrari) B – 1:15.645 мин. – 116 об.
6. Алонсо – (Renault) M – 1:14.670 мин. – 129 об.
7. Бадоер – (Ferrari) B – 1:14.761 мин. – 127 об.
8. Зонта – (Toyota) M – 1:14.826 мин. – 144 об.
9. Райконен – (McLaren) M – 1:14.929 мин. – 76 об.
10. Хайдфелд – (Williams) M – 1:14.932 мин. – 95 об.
11. Култард – (Red Bull) M – 1:14.957 мин. – 87 об.
12. Фисикела – (Renault) M – 1:15.018 мин. – 67 об.
13. Пицония – (Williams) M – 1:15.141 мин. – 56 об.
14. Уебър – (Williams) M – 1:16.050 мин. – 51 об.
15. Маса – (Sauber) M – 1:16.942 мин. – 83 об.
16. Бернолди – (B•A•R) M – 1:17.243 мин. – 18 об.