Двойна бариера от гуми бе добавена към мантинелата, където миналата неделя се разби Ромен Грожан. При удара на Хаас-а в бариерата тя се разцепи и причините за това ще са част от разследването, което ФИА вече предприе. Веднага след състезанието миналата неделя ситуацията с мантинелата бе коментирана от Себастиан Фетел и Рос Браун.
Преди подновяването на Гран при на Бахрейн бариерата на излизането от трети завой бе заменена временно от бетонни блокове. За предстоящата този уикенд надпревара за Голямата награда на Сахир там ще има нова преграда и двоен ред гуми.
По трасето са направени още няколко промени. На девети завой (13-ти в оригиналната конфигурация на пистата) е премахнат бордюр. Целта е да се намали рискът кола да излети във въздуха, ако стъпи върху него. Бариерата от гуми преди тази крива е удължена и редовете гуми вече са четири (а не два).
Днес от ФИА оповестиха, че разследването на катастрофата на Грожан ще включва проучване на всички компоненти – каска, HANS, предпазни колани, защитно облекло, кокпит, пожарогасителна система в колата, хейло
„Анализът ще включва проучване интегритета на шасито и предпазната бариера. Ще се изследва ролята на маршалите и медицинския екип. ФИА ще работи с всички страни, включително промоутъра, Хаас и асоциацията на Гран при пилотите, към която вече се обърнахме за съдействие“, се казва в изявлението на федерацията.
„Събирането на данни ще е в сърцето на разследването, а Формула 1 разполага с по-голям информационен инструментариум, отколкото който и да е друг шампионат. Има данни от различни видео стриймове, включително високоскоростна камера, насочена към лицето на пилота и записваща с 400 кадъра в секунда. Така ще се изследва какво се е случило със състезателя по време на инцидента. Системата за запис от самата кола ще разкрие скоростта и силите върху автомобила.“
„Очаква се разследването да отнеме около 6-8 седмици преди резултатите да бъдат оповестени публично.“
FIA Accident Investigation Process 2020 Bahrain Grand Prixhttps://t.co/atMOWucPlF
— FIA (@fia) December 3, 2020