Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Барикело: Искам да стигна Q3 и да спечеля точки в Австралия

Барикело: Искам да стигна Q3 и да спечеля точки в Австралия

36
0
Рубенс Барикело

Екипът на Уилямс бе обнадежден от представянето си в предсезонните тестове във Формула 1, въпреки че имаше някои проблеми със системата KERS. Засега от екипа възнамеряват да я използват в първия старт в Мелбърн, а Рубенс Барикело споделя впечатленията си от изпитанията и очакванията си за Гран при на Австралия.

– Как премина подготовката преди сезона за теб?

– Това е втората ми година с отбора и сме в значително по-добра форма, отколкото бяхме по това време миналия сезон. Всичко бе подготвено чудесно, а отборът върши наистина прекрасна работа, за да събере нещата навреме за Мелбърн.

– Какво е представянето на FW33 спрямо миналогодишния болид?

– Според мен по-добро. Автомобилът е много по-различен и изисква съответната промяна в подхода при управление, но на мен доста ми харесва. Трудно е да се каже колко е по-бърз, но определено усещането е по-добро.

– Какво мислиш за износването на гумите?

– За всички е трудно, но зависи от баланса [на автомобила]. В определен момент гумата е напълно износена и просто няма връщане назад. Трябва да внимаваш, но дори тогава няма реален шанс да изкараш цяло състезание с един комплект.

– Какъв резултат би сметнал за успешен в Австралия?

– Все още не сме напълно наясно къде сме [спрямо съперниците]. Наясно съм, че представянето ни е подобрено, но има тимове и пред, и зад нас [като скорост]. Знам колко много ми се иска да кажа, че ще се представим наистина много добре, но ще заявя, че искам да съм в третата част на квалификацията, както и да спечеля точки. А това според мен е постижимо.

– Какво е мнението ти за количеството работа, което трябва да вършат пилотите в кокпита, след като вече изкара няколко теста с KERS и подвижното задно крило?

– Едновременното им управление е трудно. С повече изпитания свикваш, но всяка писта е ново предизвикателство. Надявам се на малко повече разяснения относно това кога и как може да се работи с крилото. По принцип се мислеше да се използва на старта и на правите, но сега като че ли работи в повече завои. За максимална ползва от KERS-а трябва да мислиш няколко стъпки напред, за да прецениш точно къде и кога да го включиш, а и заради това не гледаш непрекъснато право напред. Обсъждаме го с Чарли Уайтинг и Жан Тод, за да го подобрим.