Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Барикело: Уилямс твърде дълго решават кой да е пилот, Сена с увеличени...

Барикело: Уилямс твърде дълго решават кой да е пилот, Сена с увеличени шансове за мястото

83
0
Рубенс Барикело

Само две титулярни места останаха свободни във Формула 1 за 2012 г. и за едното от тях – в Уилямс – има цели трима кандидати: Рубенс Барикело, Бруно Сена и Адриан Сутил.

Бразилецът все още се опитва да остане оптимист относно шансовете да запази кокпита си и да остане във Формула 1 за 20-ти сезон в кариерата си. Той самият обясни, че се съревновава за мястото с поне още двама пилоти, както и че взимането на решение в Гроув е отнело твърде дълго време.

Честно казано, наистина вече мина прекалено много време. Старах се да мисля позитивно, защото винаги съм вярвал, че това също е начин да постигнеш нещо, което още не се е случило. Боря се за позицията. Мисля, че още двама души имат шанс да карат за Уилямс, но аз лично чувствам, че съм доста добър кандидат и би трябвало да остана. В отбора има много промени – двигател, нови хора – и мисля, че мога да споделя с Уилямс, че опитът идва гратис, така да се каже. Той просто съществува – коментира бразилецът в онлайн предаването на Питър Уиндзор.

Барикело твърди, че отборът не би могъл да открие друг състезател с неговия опит и огромно желание да кара.

Не знам как точно се случва, защото когато бях на 20 си мислех, че на около 30 вероятно ще съм приключил с всичко. Вече съм на 39 и все още се чувствам готов да се състезавам. Това е най-хубавото нещо, което може да ми се случи и се надявам да съм на грида и през 2012 г. – допълни Рубенс.

В същото време от ВВС Спорт твърдят, че Бруно Сена е фаворит за мястото, позовавайки се на вътрешни източници от Уилямс. Спонсорски пакет от бразилски компании щял да осигуря кокпита на племенника на Аертон Сена. От Уилямс пък били впечатлени от някои представяния на Бруно в Лотус Рено в края на 2011 г. Мениджърът на пилота Крис Гудуит отказа коментар по въпроса.

В голям тим ден след ден научавам все повече – за техниката, за работата с екипа. Тук обаче трябва и да се пази вече позицията на отбора в шампионата, да се постигат много конкретни резултати. И в единия, и в другия случай има напрежение и трябва да си на ръба на възможностите на колата, за да имаш бъдеще във Формула 1. Аз лично имам много големи изисквания към самия себе си и съм наясно, че това ще реши какво ще стане оттук нататък, затова и напрежението е голямокоментира Сена в ексклузивното си интервю за последния брой на списание ClubS1 (145, декември 2011 г.).

Шансовете на Адриан Сутил пък може би рязко намаляха днес, след като се разбра, че германецът е подведен под отговорност за скандал, случил се в нощен клуб в Шанхай след Гран при на Китай миналата година.

Сезон 2011 г. бе най-лошият в историята на Уилямс, а отборът в момента се намира по средата на поредното преструктуриране. Голяма част от техническия състав бе подменен, начело с техническия директор – постът сега се заема от противоречивия инженер Майк Къхлан, придобил не особено добра популярност заради скандала с Макларън и Ферари през 2007 г.