Люис Хамилтън тества новия болид на Макларън в Барселона в първите два дни от тестовете, а вчера бе заменен от Дженсън Бътън. Британецът имаше подобна на Хамилтън програма, като преди обед тества различни настройки на колата си, а следобед бе направена симулация на състезание. Бътън направи общо 114 обиколки и завърши деня на четвъртото място с време от 1:23,918 минути. Разликата спрямо постигналия най-добро време, Пастор Малдонадо, бе 1,5 сек., но едва ли това бе най-важното за Макларън.
„През изминалите три дни обърнахме сериозно внимание на надеждността и във всеки от дните направихме по повече от 100 обиколки. Голямата част от тези обиколки бяха в дълги серии, а също така търсехме и адекватен за тях баланс“, описа работата си Бътън. „Определено нещата са се подобрили в сравнение с Херес. Не става дума за голяма крачка напред, защото не сме променяли почти нищо по колата. Работим здраво, за да добием представа за работата на гумите на Пирели от последно поколение. Трябва да намерим необходимите настройки, за да бъде работата им по ефективна, а това е ключовата част от зимните тестове.
Не трябва да се обръща толкова голямо внимание на времената, но това неизбежно се случва. В момента не бих казал, че някой отбор превъзхожда останалите или нещо подобно.“
За следващите тестове Бътън очаква наличието на нови части по колата.
„Има още доста работа по колата преди първото състезание. Това вероятно важи за всички. Има доста коли, които изглеждат силни. Затова продължаваме да работим упорито. За следващите тестове на същото трасе тук вероятно ще получим нов пакет, с който ще стартираме в първото състезание в Мелбърн. При всички програмата е подобна, първо се работи с произведената кола, а в последствие се пуска ъпгрейд, с който се стартира в първото състезание. Най-важната задача е да се разбере поведението на колата, кое как й влияе и дали нещата функционират правилно. Трябва да бъде намерена правилната посока, в която да се развиват нещата.
Издръжливостта ни изглежда, че е на ниво. Успях да направя 114 обиколки. Много от другите отбори завъртяха по 100 и повече, и това показва, че всички са на добро ниво, че са работили здраво. Изпробвахме различни настройки, но през зимата трябва много внимателно да се преценяват данните, защото гумите работят различно при различните температури.“