След подиум в Гран при на Малайзия и чудесен старт на пистата до Шанхай Дженсън Бътън изгуби подиум в Китай в последните обиколки на състезанието там. Англичанинът обаче тепърва ще анализира силните и слабите си страни, за да се бори отново в челото на колоната в Турция.
– След два прилични старта в Австралия и Малайзия направи нещо изключително в началото на състезанието в Китай. Това знак ли е за прогреса ти с Макларън?
– Да, стартът ми в неделя беше наистина добър. Работя по това от началото на сезона, така че бе чудесно да съм лидер в началото. Моето потегляне се получи перфектно, докато това на Себ [Фетел] не бе такова. Все още обаче има какво да подобрявам. Наясно сме, че квалификационното темпо на Ред Бул е крайно впечатляващо, така че ако нашите стартове са най-добрите във Формула 1, то можем да наваксаме част от изоставането в това отношение. Сигурен съм, че инженерите ще се занимаят с това през следващите седмици.
– До Гран при на Турция има почти три седмици, но зад кулисите кипи усилен труд, нали?
– Да, всички ще сме в технологичния център следващия вторник за редовния си брифинг. Правим ги редовно и това дава шанс на всички в отбора да знаят как върви развитието, какво работи и какво не, къде трябва да подобрим нещата за в бъдеще. Това са важни срещи и се надявам денят да е положителен, защото вече знаем, че автомобилът ни е в състояние да печели надпревари. А подобен успех мотивира по изключителен начин и хората във фабриката. След това – във вторник следобед – ще работя на симулатора, а през по-голямата част от срядата ще провеждаме подготовка за Турция.
– Какви са впечатленията ти за екипа и прогреса ви след първите три старта?
– Беше наистина изумително пътуване. Тестовете ни през зимата определено не преминаха добре. Колата не беше кой знае колко бърза, не можехме да постигнем достатъчно издръжливост, за да започне нормалният процес по развитието. Решението да се откажем от куп нови компоненти толкова късно преди началото на сезона бе безкрайно смело. Но се оправда напълно. В момента, когато пристигнахме в Австралия, вече знаехме, че болидът има скорост и от там започнахме реална работа. Там постигнахме добър резултат. В Малайзия бяхме още по-силни и най-накрая нещата се напаснаха окончателно в Китай. Определено е разочароващо да разполагаш с толкова бърза кола и да изпуснеш няколко възможности. В Мелбърн го приех, но в Китай просто не извлякох максималното темпо на автомобила. В това ще се вгледам следващата седмица. Но като цяло за отбора преценката е, че можем да сме наистина доволни от обрата. Не забравяйте, че още изучаваме колата си, някои от уроците се случват директно на пистата, така че в Европа трябва да започнем да я използваме по-добре. От лична гледна точка със сигурност съм щастлив от квалификационната си скорост. Преди сезона заявих, че една от целите ми е подобрение точно в тази област и няма как да не съм удовлетворен от развоя на събитията в първите три старта. Като изключа състезанието, което направи Марк [Уебър] в Китай, смятам, че стана ясно колко трудно е да наваксаш изоставане, ако не си в челото – иначе върху представянето ти влияят толкова други коли и различните им стратегии. Затова доброто класиране в квалификация е жизненоважно,а изглежда вървим в правилната посока.
– В неделя каза, че не е било леко да се разчете развоят на надпреварата и можело да финишираш както втори, така и седми. Как според теб ще се развият нещата в Европа?
– Мисля, че всички екипи все още изучават новия тип състезания – тези от 2011 г. Според мен нещата тепърва ще се изглаждат, виждаме по-голям избор на стратегии и идеи. Ясно е, че всички се борят да се справят с гумите. Те ще са нещо, върху което тимовете определено ще се съсредоточат, за да се справят по възможно най-успешния начин. В Малайзия направих силен последен стинт с твърдия тип, но в Китай така и не се справих с работата на задницата. Сигурен съм, че ще разберем защо – това определено ще е част от техническия преглед. Надявам се в Турция колата ни да е още по-силна, някои от слабите страни да се подобрят, а предимствата ни да са още по-големи.