Говоренето на отборите с Маси по време на състезание е грешно. Това смята бившият пилот от F1 и световен шампион от 2009 Дженсън Бътън. Според него отборите не е трябвало да водят разговори със състезателния директор по време на самата надпревара.
Бъдещето на състезателния директор Майкъл Маси продължава да е неясно. Наскоро ФИА потвърди създаването на работна група за назначаване на главен изпълнителен директор, както и привличането на консултант от трета страна за анализ на настоящата структура на управление на органа.
Действията на Маси по време на последното състезание в момента се разследват от новия президент на ФИА Мохамед Бин Сулайем, тъй като поведението на австралиеца по време на колата за сигурност реши борбата за шампионата.
Противоречието бе възобновено в края на миналата седмица, след като в социалните медии изтече радио комуникацията между Маси и спортният директор на Ред Бул Джонатан Уитли. Това предизвика още по-голяма ярост на британските медии и феновете. От ФИА заявиха, че тази комуникация също е част от разследването.
В светлината на тези събития Бътън твърди, че този тип дискусия между отборите и Рейс Контролът е нормална. Той постави под въпрос дали това трябва да се промени.
„Мисля, че когато чуете това само по себе си, си мислите: „Звучи лошо, сякаш някой манипулира стюардите или директора на състезанието““, каза Бътън пред Скай Спортс.
„Но това е много, много по-различно от това. Всеки отбор говори с Майкъл Маси и излага своите идеи. Това се е правило винаги. Ако слушате комуникацията в по-ранната част на състезанието, Волф казваше следното: „Ние не искаме кола за сигурност тук, искаме виртуална кола за сигурност“ и други подобни неща.“
„Така че те винаги ще се опитват да изяснят същността. Може би това трябва да се промени.“
„Не е правилно отборите да говорят с Маси по време на състезание. Мисля, че след всяка една надпреварата те могат да споделят своите проблеми с него“, обясни бившият световен шампион.
Докато Маси беше в центъра на дискусиите след Абу Даби, Бътън смята, че в процесът за взимаше на решения трябва да участват и стюарди.
„Наистина е сложно, когато е само един човек, но нали някой трябва да е на върха?“
„Очевидно правилата са си правила. Надявам се всички да се придържат към тях“, завърши Дженсън Бътън.