Дженсън Бътън от екипа на Макларън даде най-добро време във втората свободна тренировка днес в Испания. Втори се нареди Себастиян Фетел от отбора на Ред Бул, а трети остана Нико Розберг с Мерцедес. Люис Хамилтън е на четвърта позиция със своя Макларън, следван от двамата пилоти на Лотус, Кими Райконен и Ромен Грожан. Седми и осми се класираха Марк Уебър (Ред Бул) и Михаел Шумахер (Мерцедес), а последните две места в десетката останаха за Камуи Кобаяши (Заубер) и Нико Хюлкенберг (Форс Индия). Пилотите на Ферари, Фелипе Маса и Фернандо Алонсо, останаха съответно на 11-а и 14-а позиции.
Михаел Шумахер поведе след първите серии от по пет обиколки, които всички пилоти направиха с твърдите гуми. Пилотът на Мерцедес бе с време 1:24,859 мин., като водеше с около 0,150 сек пред Себастиян Фетел, Фернандо Алонсо и Люис Хамилтън.
Себастиян Фетел кара във втората тренировка с напълно нов под на своя болид, докато Уебър бе с модификацията от Бахрейн. При германеца се забелязваха отвори на пода, които според анализите правят колата по-нестабилна, но явно това пасва по-добре на стила на каране на германеца.
В Макларън отново използваха новия, по-висок нос, но настройките на предното крило за него все още не са напълно уточнени и това водеше до значителна нестабилност на предната част на колата. Особено недоволен бе Бътън, който се оплака от масивно недозавиване. Дори три оборота и половина повдигане на елементите на атака на предното крило не доведоха до подобрение при опита с твърдите гуми. При слагането на меките обаче колата „заспа“ и Бътън поведе след първия си опит.
При Лотус също използваха нов нос с ново предно крило.
Интересно бе използването на меката смес повечето от отборите. След една бърза обиколка следваше тур с по-ниско темпо, за да се охладят гумите и в третата бърза се даваше най-добро време. Тази тактика обаче не се спазваше от Ред Бул, които явно пазеха достатъчно добре гумите и караха с максимална скорост още от първата си бърза обиколка.
След първите бързи обиколки с меките гуми класирането се промени, като Дженсън Бътън поведе следван от Фетел. От Макларън пресметнаха, че разликата в темпото с двата типа гуми е почти 1,5 сек. Алосно, Шумахер и Розберг бяха пилотите, които направиха по две серии със сместа хард. Още при първия си опит със софт обаче победителят от Шанхай се нареди трети. Шумахер пък даде шесто време, като пред него бяха Хамилтън и Уебър.
Ферари явно изпитваха сериозни затруднения с меката смес, защото Алонсо подобри времето си едва с 0,1 сек. Той бе едва 14-и след своя първи опит с меките гуми, но времето му можеше да се обясни и със сериозния трафик по време на двете му бързи обиколки. И двамата пилоти се оплакваха от нестабилност на задната част на колата си.
При първите си излизания с меката смес пък Райконен и Грожан успяха да се наредят на пета и шеста позиция, като изместиха назад Уебър и Шумахер.
След изминаването на около час от времето пилотите се съсредоточиха върху износването на гумите в състезателни условия и никой не подобри времето си.