Формата на Макларън през сезон 2013 г. е ужасна, но това не разколебава вярата на Дженсън Бътън в отбора му. Световният шампион във Формула 1 за 2009 г. е категоричен, че не се чувства изсушен да напусне екипа и да си търси друго място в спорта.
Англичанинът не просто не се е качвал на подиума тази година – най-добрият му резултат е пето място в Гран при на Китай. Шансовете за подобрение никак не са големи, като се има предвид, че Макларън започват да прехвърлят по-голямата част от ресурсите си към проекта за 2014 г.
– Ако това бе отбор, който постоянно финишира на четвърта-пета позиция в шампионата, тогава, разбира се, щях да потърся друг вариант. Бих се огледал как да направя стъпка напред, кой екип би ми дал кола, с която мога да печеля. Но нашият тим не се бори за четвърто или пето място в първенството. Настоящата година е лоша, но в предстоящите сезони този отбор ще се бори за титли. Не се оглеждам (за друг вариант), както може би смятат някои хора – обясни Бътън.
Той се присъедини към Макларън веднага, след като спечели своята титла във Формула 1 през 2009 г. Решението му тогава бе обсъждано надълго и нашироко, след което стана ясно, че Браун Гран при са купени от Мерцедес.
Трудностите с автомобил в F1 пък изобщо не са чужди на Дженсън. Особено последните му два сезона с Хонда – 2007 и 2008 г. – бяха истинско изпитание. През 2006 г. той спечели първа победа в кариерата си след повече от 100 Гран при без успех, но последвалите сезони се оказаха истински кошмар. През 2007-ма резултатът бе 6 точки и 3 финала в точките от 17 старта (15-то място в генералното класиране). Дъното бе ударено през 2008-ма – една-единствена завършена в точките надпревара (Испания), от която взе 3 пункта (при 18 състезания в календара) и 18-та позиция при пилотите в края на сезона. При това положение Бътън има повече от достатъчно опит, за да се справя с напрежение и разочарования, макар че от Макларън определено се очаква повече.
Подробности за кризата в отбора от Уокинг през погледа на Бътън и шефа на екипа Мартин Уитмарш може да намерите в новия брой на списание ClubS1 (162).