Начало Избрани Бътън отново ще се състезава в 24 часа на Льо Ман

Бътън отново ще се състезава в 24 часа на Льо Ман

500
0
Дженсън Бътън
Дженсън Бътън, снимка: Хонда

Дженсън Бътън ще се състезава в 24-те часа на Льо Ман. Британецът ще се включи в тазгодишното издание на легендарното състезание за издръжливост. Това ще бъде второ участие за бившия световен шампион в F1 в Льо Ман след това през 2018 г.

Бътън ще кара модифициран автомобил Шевролет Камаро ZL1, подготвен от отбора на Хендрик Моторспорт. Заедно с него ще бъдат легендата от НАСКАР Джими Джонсън и бившият шампион от DTM Майк Рокенфелер.

Проектът, в който участват тримата състезатели е започнат от Хендрик Моторспорт. Американският тим иска да получи слот, който да носи името „Garage 56″“. В момента тимът е направил заявка за участието си в надпреварата до промотъра на световния шампионат за издръжливост Automobile Club de l’Ouest (ACO). Ръководството на отбора от НАСКАР заяви, че се очаква заявката им да бъде одобрена през следващите седмици.

Автомобилът, който ще се използва, ще бъде модифицирана версия на Chevrolet Camaro ZL1, създадена в съответствие с правилата Next Gen, приети от сериите NASCAR през 2022 г. Същевременно проектът Garage 56, ръководен от НАСКАР и първоначално обявен през март, е разработен съвместно от  НАСКАР, Хенрик Моторспорт, Шевролет, IMSA и Goodyear. Експерименталната кола на Шевролет ще участва в общото подреждане, но няма да бъде приравнявана към някой от класовете в WEC.

Бътън ще се присъедини към Джонсън и Рокенфелер. Двамата вече участват в програмата за тестване и разработване на автомобила. Миналата година германецът записа първите си два старта в НАСКАР Къп.

Това ще бъде второ участие за Бътън в 24-те часа на Льо Ман след това през 2018 г. Тогава британецът се включи в бившия клас LMP1 и караше за отбора на SMP Racing. Съотборници на Бътън бяха Витали Петров и Михаил Альошин. За съжаление екипажът отпадна след 317 обиколки заради повреда в двигателя.

„Наистина е специално да съм тук. Винаги съм смятал себе си за състезателен пилот. След края на кариерата си във Формула 1 постоянно търсех нови предизвикателства. Много се вълнувам, че ще отида в Льо Ман и ще работя с отбор, пълен със звезди“, сподели Бътън.

Бътън разкри, че сделката е била сключена преди известно време благодарение на включването на Джонсън.

„Питах го какво ще прави през 2023-та, защото този човек не може да седи на едно място. Той изброи няколко неща, които се надява да направи, и каза: „Надявам се да пренеса НАСКАР в Льо Ман“. Аз му отговорих: Извинете, какво?“

„След това Роки ме покани на тест в Себринг. Всичко започна именно оттам. Гледах и слушах цялата информация, както и всички стъпки напред, които правеха двамата.“

Джонсън и Рокенфелер също коментираха намерението си да се включат в Льо Ман с Шевролет Камаро ZL1.

„Не можах да устоя на тази възможност. Голямата ми мечта беше да изпитам Льо Ман. Благодарение на тази страхотна група от пилоти и този екип вярвам, че това ще бъде специално“, каза Джонсън.

„В този проект участват невероятна група партньори. Да участвам от първия ден е голяма чест. Нямам търпение да споделя автомобила с тези двама особено млади съотборници“, каза Рокенфелер.

Джонсън разкри и няколко подробности за автомобила, с който искат да се включат в 24-те часа на Льо Ман.

„Дизайнът и замисълът са да пренесем НАСКАР в Льо Ман. За мен е огромна чест да представлявам тези серии и имам огромна история с хората, които участват там.“

„Автомобилът се различава от типичния автомобил на НАСКАР. Според мен е като хибрид между NASCAR и прототип“, добави Джонсън.

Бътън, Джонсън и Рокенфелер ще тестват колата съвсем скоро в Дайтона. През уикенда американското трасе прие първия кръг от сезон 2023 в IMSA.