Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Бътън победител в Бразилия, Фетел шампион

Бътън победител в Бразилия, Фетел шампион

61
0

Дженсън Бътън победи в изключително интересното последно състезание за сезона в Бразилия. Англичанинът изпревари Фернандо Алонсо и Фелипе Маса, а Себастиян Фетел остана шести, което бе напълно достатъчно, за да спечели титлата.

Условията преди началото на състезанието предвещаваха дъжд, който обаче до старта все още не бе залял пистата Интерлагос. Всички пилоти в топ 10 обаче стартираха с гуми медиум.

На старта Себастиян Фетел загуби няколко позиции след като в борба със своя съотборник Марк Уебър зае вътрешната страна на първия завой, докато пилотите на Ферари избраха външна траектория. На влизането в трети завой Сена удари странично Фетел, който се завъртя и се свлече в дъното.

В петата обиколка движещия се на трета позиция Фернандо Алонсо направи грешка и позволи на движещия се зад него Нико Хюлкенберг да го изпревари. По този начин той даде възможност на Марк Уебър да го атакува, но в опитите си австралиецът се завъртя и на свое място се свлече в дъното.

Фетел от своя страна летеше и само за осем обиколки успя да стигне до шестото място, облагодетелстван в не малка степен от лекия дъжд над пистата.

Бътън пък успя да изпревари своя съотборник Люис Хамилтън, водил от началото на надпреварата до десетата обиколка. В същия тур Уебър влезе в бокса и сложи гуми интермедия, след като вече нямаше какво да губи. Влизането на Камуи Кобаяши в бокса пък изведе Фетел на пета позиция, зад Алонсо и Маса.

В 11-ия тур пък Хамилтън, Алонсо и Фетел влязоха в бокса, слагайки също гуми интермедия. Това решение обаче бе доста спорно след като Бътън се обади и обясни, че дъждът е спрял. В Макларън пък забавиха смяната на задната дясна гума на Хамилтън, който загуби време, но все пак успя да излезе трети зад Бътън и Хюлкенберг. Алонсо и Фетел пък се свлякоха до 12-а и 16-а позиция, но благодарение на гумите си в 14-ата обиколка вече бяха шести и десети.

В 15-ия тур Алонсо вече бе четвърти, но прогрес правеше и Фетел, който вече бе осми. Само обиколка по-късно вече бе пети, но изпревари Кобаяши на жълти знамена. В същото време пък Хюлкенберг започна да атакува Дженсън Бътън в борба за първото място. Германският пилот на Форс Индия успя да изпревари Бътън в 19-ата обиколка, след което англичанинът веднага влезе в бокса.

Веднага след него през бокса минаха Хамилтън и Алонсо, които сложиха сухи гуми. От Ред Бул веднага реагираха и вкараха Фетел в бокса в 20-ата обиколка. Хамилтън бе с твърди гуми, Алонсо с медиум, Фетел също с твърди.

В същото време седящият на питуола Ейдриян Нюи изследваше пораженията на Фетел след удара с Бруно Сена, които бяха засегнали кутиите за радиаторите му. Германецът бе само на 2,5 сек зад своя съперник, което в този момент означаваше, че той ще защити титлата си.

Хюлкенберг продължаваше да води, пред Бътън, Хамилтън, Алонсо и Фетел. В 23-ата обиколка на пистата излезе кола за сигурност, заради намиращите се множество останки на пистата, останали след случилото се в първите обиколки и причинили спукване на задна дясна гума за Розберг. Това бе използвано от Хюлкенберг и Бътън за влизане в бокса. И двамата сложиха твърди гуми, като запазиха освен това позициите си начело на колоната.

В 28-ата обиколка Алонсо съобщи по радиото, че дъждът на 4-и завой продължава. Две обиколки по-късно пък колата за сигурност се прибра в питлейна. При подновяването на състезанието Уебър и Кобаяши атакуваха Фетел, като японецът успя да го изпревари, а Уебър изпусна точката за спиране и потъна отново в класирането.

В 31-ия тур Хамилтън изпревари Бътън и зае втора позиция. Кобаяши летеше и успя да изпревари в четвърти завой Алонсо, оставяйки испанеца отново само позиция пред Фетел. Пилотът на Ферари обаче успя да изпревари Кобаяши в края на старт финалната права и да се върна на четвърта позиция.

Маса пък показваше много добро темпо и успя да изпревари Фетел в 34-ата обиколка, който вече бе седми. В 37-ата обиколка Маса вече бе пети, след като изпревари и Кобаяши.

Райконен и Шумахер пък направиха невероятно шоу в борба за десетата позиция. Германецът опита защита в типичния си твърд стил, но Райконен не подаде и успя да го изпревари в Сена S.

В началото на 42-ата обиколка отново започна леко да ръми, въпреки че прогнозите не предвещаваха сериозни превалявания. Това намали темпото и доведе до грешки от страна на някои пилоти, сред които и Марк Уебър.

В 48-ата обиколка Маса бе успял да се откъсне на почти 6 секунди пред Кобаяши и Фетел, които продължаваха битката помежду си.

Тур по-късно Хюлкенберг направи грешка и Хамилтън успя да поведе, изпреварвайки пилота на Форс Индия.

В 53-ата обиколка Фетел влезе в бокса и сложи гуми от сместа медиум, излизайки десети зад Михаел Шумахер.

Атака на първи завой от страна на Хюлкенберг стана причина за отпадането на водача Хамилтън. Задната част на колата на Форс Индия удари предната част на Макларън. Бътън поведе, а Хюлкенберг бе втори, следван от Алонсо и Маса.

Дъждът се усили и Фетел влезе в бокса за гуми интермедия, където обаче не го очакваха и това му струваше сериозно забавяне.

В 57-ата обиколка Хюлкенберг получи наказание с минаване през бокса за причиняване на инцидент, а Алонсо мина през бокса. Бътън също спря за да сложи интермедия и отново излезе начело, следван от Маса, Алонсо, Хюлкенберг, Уебър, Шумахер, Фетел и Кобаяши.

Девет обиколки преди края Бътън водеше с 16 секунди пред Маса, който вероятно щеше да пропусне своя съотборник Алонсо, движещ се още 4 секунди назад. Размяната между двамата пилоти на Ферари стана в 62-ата обиколка.

Уебър и Хюлкенберг бяха в борба за четвъртото място, докато зад тях шести и седми бяха Шумахер и Фетел. В 64-ата обиколка колата на Ред Бул вече бе пред тази на Мерцедес и Фетел бе вече шести.

Драмата продължи до края, като напрежението оставаше изключително високо заради ръмящия дъжд. Пол ди Реста не успя да удържи колата си и се заби в предпазните бариери преди излизането на старт финалната права, което означаваше излизане на кола за сигурност в последните две обиколки. Това означаваше и трета поредна титла за Себастиян Фетел, който след финала не бе на себе си от радост, подобно на тим шефа на Ред Бул, Кристиян Хорнер.