Оливър Беърман финишира десети в Гран при на Япония. Пилотът на Хаас записа още една силна надпревара и добави още една точка към актива. Въпреки положителния резултат, Беърман остава реалист и вярва, че Хаас не разполага с „петия най-бърз автомобил“. Същевременно Естебан Окон потегли от дъното на колоната и не постигна особен напредък.
Беърман направи много силно впечатление в уикенда на Сузука. Британецът намери място в Q3 и си осигури десета стартова позиция. Така той изпревари своя съотборник, както и по-голямата част от новобранците на стартовата решетка [с изключение на Исак Хаджар].
Пилотът на Хаас потегли добре и запази позицията си след старта. С напредване на състезанието той направи едно спиране в бокса и успя да си върне 10-тото място. До финала той контролираше темпото си и не допусна да бъде застигнат от своите съперници, но в същото време нямаше отговор на автомобилите пред него. Така в крайна сметка Беърман финишира на същата позиция, от която стартира. Такъв беше случаят и с почти всички състезатели в челната десетка.
Размишлявайки върху резултата си на Сузука, Беърман вярва, че е заслужил да спечели точка. От друга страна той е категоричен, че VF-25 все няма темпо, с което да се класира постоянно в зоната на точките и да се бори с другите екипи в средата на колоната
„Е, определено беше трудно да се изпреварва. Не видях никого в задните си огледала за толкова голям период от време, което си беше странно“, сподели Беърман.
„Нека речем, не е бил извън позиция. Може би някой РБ или Уилямс щяха да са по-бързи от мен, ако се бяха класирали там, където трябва. Мисля, че не сме съвсем тук по заслуги.
„Не мисля, че в момента разполагаме с петия най-бърз автомобил. Но ако успея да направя чиста квалификационна обиколка и да вкарам автомобила в Q3, тогава изглежда, че можем да го задържим там. Състезателното ни темпо изглежда наистина силно. Нека първо да направим още няколко добри квалификационни обиколки и тогава ще видим къде точно сме“, добави пилотът на Хаас.
Беърман се опасявал от Юки Цунода, който потегли 14-ти. В крайна сметка обаче японецът не се доближи максимално близо до британеца, за да опита изпреварване.
„След няколко обиколки осъзнах, че нямаме темпото да се борим с момчетата отпред. В същото време момчетата зад мен наистина нямаха темпото да се борят с мен“, обясни британецът. „Единственият ми страх беше Цунода, който беше с по-бърз автомобил и идваше зад мен. В крайна сметка той не направи нищо, тъй като беше наистина трудно да се изпреварва.“
Беърман също така призна, че той и отборът са възприели по-консервативен подход и не са искали да предприемат излишни рискове
„Казах им [на отбора]: „Нека се опитаме да не правим нищо лудо и да не пресичаме никого. В крайна сметка това е нашето темпо и трябва да завършим на тази позиция.“
„Малко е лошо почти да се откажеш от точките. Чувствах, че десетото място бе нашият максимум, така че нека просто се придържахме към него. Свършихме наистина добра работа със стратегията, с питстоповете, а аз просто управлявах темпото, гумите и всичко останало. Беше малко скучно, но това е нормално за писта като Сузука“, заключи Оливър Беърман.
Другият пилот на Хаас Естебан Окон финишира 18-ти. Французинът изкара една трудна надпревара, в която не успя да напредне поради липсата на изпреварвания и други непредвидени ситуации.
„Целта ни беше да се възползваме от евентуална кола за сигурност, тъй като стартирахме с твърдата смес. Нямаше какво да губим при тази стратегия и успяхме да стартираме добре. За съжаление, без автомобил за сигурност това се оказа не най-добрата стратегия. Ние знаехме това и опитахме всичко възможно, но не се получи. Важното е, че пренасяме доброто представяне, което видяхме в автомобила на Оли. Искам да кажа голямо браво на него и на отбора за въвеждането на новостите след Австралия“, коментира Окон.
Our Sakura celebration
We hope you enjoyed our #JapaneseGP livery as much as we did
#HaasF1 #F1 pic.twitter.com/DKbzQF9c6S
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) April 7, 2025