Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Бергер: Смъртта на Матешиц бе началото на срива в Ред Бул

Бергер: Смъртта на Матешиц бе началото на срива в Ред Бул

Ред Бул F1, Ред Бул Рейсинг
снимка: Спас Генев

Смъртта на Дитрих Матешиц сложи началото на срива в Ред Бул, заяви Герхард Бергер. Бившият F1 пилот бе много близък с австрийския милиардер, а освен това от 2006 до 2008 г. притежаваше 50% от Торо Росо. Бергер остана близо до семейството на Ред Бул и приятелството му с Матешиц продължи до смъртта на австрийския бизнесмен в края на октомври 2022 г.

„Добре известен факт е, че отнема много повече време да се гради, отколкото да се срути нещо. Но никой не можеше и да си помисли, че всичко ще се срине само шест месеца след смъртта на Диди Матешиц. Често подобни случаи слагат началото на края. Формула 1 е толкова сложен спорт, толкова конкурентна, че можеш да постигнеш успех само ако всички в отбора се трудят заедно в съгласие и комуникират добре едни с други“, отбеляза Бергер

„Марката Ред Бул винаги е излъчвала жизнерадост, имидж на готини. Внезапно всичко се промени. Изцяло нетипично за отбора спряха ясните изявления. Да вземем [Серхио] Перес например. Беше ясно, че той вече не се представя добре. Фактът, че въпреки това получи договор, не го разбира никой експерт. Може да е имало много причини като например маркетингови ограничения в контракта. Но когато нещата не се подобриха изобщо, той получи още три състезания, след това още две и решението бе постоянно избягвано. Не виждах ясна линия. В ерата „Матешиц“ Ред Бул се славеше с яснотата си“, добави Бергер.

Междувременно шефът на проекта на Хонда за Формула 1 Коджи Ватанабе разказа, че японският концерн е разговарял с други отбори за доставка на задвижващи системи след като обяви, че ще се върне в Гран при от 2026 г.

„По време на разговорите обсъждахме с Ред Бул опцията те да правят двигателя с вътрешно горене, а ние – електрическите части. Това нямаше да е лесно. В крайна сметка заключихме, че ще е невъзможно да работим заедно по този начин. Когато си тръгнахме от Формула 1, Ред Бул създаде своя собствена компания за двигатели. Това на практика не остави възможност да продължим заедно“, обясни Ватанабе.

„Първоначално имаше разговори само между Хонда и Ред Бул. Дискусиите с други отбори започнаха едва, когато подадохме заявката да сме доставчик на задвижващи системи от 2026 г. След това няколко отбора се свързаха с нас, защото се интересуваха от мотори Хонда. Разговаряхме с всички тях и направихме избор. Не мога да ви дам точно число, но бяха няколко екипа. С някои имахме еднократен контакт, с други разговаряхме по няколко пъти“, каза още той.

По-рано Ватанабе посочи, че Хонда има затруднения с проекта за догодина. Кристиан Хорнер коментира, че според него японският производител ще се справи

„Предизвикателството е голямо. Те разпуснаха проекта си и го започнаха отначало. Спокойно може да са изгубили известно време в рамките на този процес. Но Хонда е много способна компания и наистина силна също така. Сигурен съм, че ще имат конкурентоспособна задвижваща система за 2026 г.“, каза шефът на Ред Бул Рейсинг.

Тимът от Милтън Кийнс пусна тийзър за оцветяването на Ред Бул RB21 за предстоящия сезон 2025 във Формула 1. То ще е различно, след като Макс Верстапен помолил за промяна. От създаването на тима през 2005 г. цветовете на болидите на екипа са непроменени с малки изключения.

„Надявам се оцветяването да е различно. Имали сме страшно много болид в матирано синьо. Според мен е хубаво просто понякога да се разнообразят нещата“, посочил Верстапен.