Вторият старт от Формула 1 в Съединените американски щати няма да се състои и през 2014 г., разкри Бърни Екълстоун по време на уикенда за Гран при на Белгия.
Управляващият търговските права на спорта обясни, че организаторите не успели да съберат достатъчно пари, за да финансират надпреварата. Инвестиционната банка UBS бе наета през юни за набирането на нужните 100 милиона долара, но според Екълстоун не са успели да се справят в съответните времеви граници.
– (Състезанието) не влиза в програмата за догодина. Нямат никакви пари – бе цитиран Екълстоун от CNN.
Говорителят на Гран при на Америка Алекс Хоу обаче настоя, че организаторите очакват надпреварата да се състои според настоящите планове:
– Не коментираме финансови въпроси, но нещата вървят по план за 2014 г. и ще има официално изявление след потвърждаването на календара на Формула 1 за догодина.
Състезанието вече бе отложено веднъж – според първите планове то трябваше да се състои още тази година. Около строежа на пистата и организацията имаше редица проблеми, които стартираха в внезапната оставка на президента на надпреварата Том Котър през август 2012 г. Малко по-късно през същия месец Екълстоун обяви, че стартът няма да влезе в календара за 2013-та, тъй имаше забавени плащания по договора с F1 Group.
Бърни заяви, че ситуацията с Ню Джърси е същата като с Донингтън. Английското трасе подписа 17-годишен договор да домакинства Гран при на Великобритания от 2010 г. нататък. След това то бе на практика разрушено, за да се приведе според инфраструктурните изисквания на съвременните трасета. Организаторите там обаче не успяха да съберат необходимите им $210 млн. и целият проект се разпадна.
– Такава бъркотия е, че не си струва да се прави – допълни 82-годишният англичанин.
Това изявления говорителят Хоу директно отказа да коментира.
В същото време Екълстоун заяви, че до няколко седмици ще има решение за това дали Мексико ще се върне в календара.
– Ще се опитам тази надпревара да се случи – заяви Бърни пред Аутоуийк.
Проектът се води от Таво Хелмунд, който започна и работата по пистата в Остин преди време. В екипа инвеститори е и Карлос Слим Домит, който не само е част от сената на ФИА, но е и син на най-богатия човек в света – Карлос Слим.