Гран при на Катар е 17-ата надпревара от сезон 2023 във Формула 1. Гран при се завърна на пистата Лосаил след едногодишна пауза. Организаторите имат един от най-дългосрочните договори за домакинство на F1 кръг.
Гран при на Катар обаче се оказа необичайно състезание преди още да е започнало
Пирели откри проблем с гумите заради преминаването на бордюрите и честотата на вибриране при задържането им там. Спринтът бе използван за допълнителни анализи. Тъй като обаче отново бяха открити разкъсвания на гумите, от ФИА решиха да ограничат дължината на сериите от обиколки в състезанието. Лимитът за нови гуми е 18 тура. За използвани ограничението бе изчислено допълнително и отборите получиха информацията за всеки комплект.
От Пирели този път не се наеха да прогнозират възможните стратегии. За сметка на това оповестиха колко обиколки на комплект остават на отделните пилоти.
FIA has published a list of the laps that every set of tyre for each driver has left remaining for todays race. So all teams know immediately during the race when other drivers have to pit. #AMuS #F1 pic.twitter.com/uFOCbdelsl
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) October 8, 2023
Минути след отварянето на питлейна пък от Ферари съобщиха, че Карлос Сайнц няма да кара в състезанието. Причината е проблем с горивната система в неговия болид
NEWS: Due to a fuel system issue on his car, @CarlosSainz55 will not take part in the Qatar GP#QatarGP 🇶🇦 #F1 #CarlosSainz pic.twitter.com/lvVtCokQB5
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) October 8, 2023
Макс Верстапен, който снощи спечели третата си световна титла, ще стартира от полпозишън в Гран при на Катар
Той сподели след спринта, че успехът няма да доведе до промяна на целите му. Верстапен възнамерява да се бори за победа във всички оставащи надпревари до края на сезона.
До пилота на Ред Бул на първа редица Джордж Ръсел. Зад тях ще се наредят Люис Хамилтън с втория Мерцедес и Фернандо Алонсо (Астън Мартин). Пети и шести са Шарл Льоклер (Ферари) и Оскар Пиастри с Макларън. На четвърти ред ще са съотборниците в Алпин Пиер Гасли и Естебан Окон. Топ 10 на стартовата решетка допълват Валтери Ботас (Алфа Ромео) и Ландо Норис. Пилотите на Макларън всъщност бяха втори (Норис) и трети (Пиастри), но времената им бяха анулирани заради нарушение ограниченията на трасето.
Въпросът с лимитите на пистата също бе повдигнат по време на уикенда. Хелмут Марко се възмути и попита в понеделник ли ще научаваме резултатите от състезанието при това забавяне в обработката на обиколките. Задачата на рейс контрола със следенето броя на обиколките на отделните комплекти гуми стана още по-сложна.