Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Бин Сулайем: Андрети няма да остане без доставчик на двигатели

Бин Сулайем: Андрети няма да остане без доставчик на двигатели

1344
0
Андрети Кадилак
снимка: Кадилак

Мохамед бин Сулайем отново коментира темата за влизането на Андрети в F1. Президентът на ФИА заяви, че американският отбор няма да остане без доставчик на двигатели, въпреки трудната ситуация, в която се намира в момента.

В началото на тази година Андрети обедини усилия с Кадилак и направи пореден опит да влезе в F1. Американският тим подаде заявка за участие към световния шампионат. Преди близо две седмици ФИА одобри кандидатурата на Андрети. По този начин американците са една стъпка по-близо до това да влязат в световния шампионат. Сега обаче Андрети трябва да постигне търговско споразумение с ФОМ и да получи одобрението от всички отбори на стартовата решетка

Андрети планира да доведе със себе си Кадилак. Американската марка първоначално ще участва единствено с маркетингова цел. В бъдеше има вероятност Кадилак да създаде собствен силов агрегат, който да отговаря на новите технически правила, които влизат в сила от 2026 г.  Това означава, че Андрети трябва да сключи договор с някой от настоящите производители на двигатели. В противен случай няма как да влезе в световния шампионат.

Първоначалните планове бяха Андрети да използва двигатели на Рено. Миналата седмица обаче Бруно Фамен разкри, че предварителното споразумение с американците е изтекло, както и че преговорите на практика са замразени. Така на практика екипът на Майкъл Андрети не разполага със задвижваща система.

Настоящият спортен правилник на F1 е трябва да гарантира, че нито един отбор няма да остане без силов агрегат. Но от друга страна има дебати относно това дали на новите отбори се предоставя същата привилегия като на настоящите такива.

Бин Сулайем отново се изказа в подкрепа на Андрети. Президентът на ФИА бе категоричен, че американците ще имат доставчик на двигатели от 2025 г. нататък, докато в същото време Кадилак ще създаде свой двигател.

„Андрети няма да остане без доставчик на двигател. Ние искаме това нещо и крайна сметка ще го видим“, сподели Бин Сулайем. „В началото Андрети трябва да се съгласи да работи с даден доставчик.“

Бин Сулайем вярва, че Приложение 6 от Спортния правилник на F1 важи и за Андрети. Това дава възможност на тима да поиска договор за доставка с производителя, който снабдява най-малко клиентски отбори. Очаква се това да бъдат Хонда и Алпин-Рено.

Междувременно Ауди също ще доставя продукти само за собствения си заводски отбор от 2026 г. нататък. Но според клаузи в правилата на F1, новите производители на двигатели първоначално са освободени от задължението да доставят и на клиентски отбори

Бин Сулайем не се съмнява, че правилата изрично гарантират доставка на агрегати за Андрети.

„Никой не може да им откаже заради правилата. Ако всички кажат „не“, тогава ФИА има право да се намеси и да каже, че най-малко двама [производители на двигатели] могат да направят подобно нещо. Тогава правим жребий и избираме един от тях.“

„Това не е тайна за никого. Знам, че става въпрос за Алпин или Хонда. Един от тях ще спечели, защото такива са правилата.“

За да може Андрети да си осигури двигатели от Алпин или Хонда, американският отбор трябва да подаде заявка преди 1 юни 2024-та, т.е. годината, предхождаща влизането в шампионата.

Накрая Бин Сулайем каза, че стремежът на Дженерал Моторс (GM) да произвежда собствен двигател в по-дългосрочен план е наистина чудесна новина за F1

„Оптимист съм по отношение на GM, тъй като те ще предложат свой задвижващ агрегат. Аз съм много оптимистично настроен по тази тема. През последните 20 месеца вече привлякохме два големи производителя на оригинално оборудване- Ауди и Форд. Сега сме много близо до това да имаме силов агрегат и от Кадилак, което е истинско постижение“, завърши президентът на ФИА.