Въпросът с финансовите правила, каквито доскоро във Формула 1 нямаше, продължава да се разисква. Ограничението на бюджетите бе въведено с регламент, постановяващ какво е разрешено и какво не. В него няма ясно определени наказания за нарушения. При откриване на такива санкции ще се налагат по усмотрение на ФИА в зависимост от тежестта на провинението. Шефовете на отбори, които участваха в пресконференция по време на уикенда за Гран при на Емилия Романя, бяха попитани дали вярват, че от федерацията следят добре за спазването на финансовите правила. Матия Биното от Ферари изрази интересна гледна точка.
„Напълно се доверявам на ФИА“, заяви Матия Биното, който неколкократно призоваваше федерацията внимателно да следи разходите. „Но като при всички нови правила, може да се извлече предимство.“
„Не казвам, че има сиви зони. Говоря за начина, по който отборите могат да разберат, прочетат или интерпретират регламента. Така че според мен е необходимо сериозно усилие от страна на ФИА, за да контролира нещата. Според мен трябва да подсилят хората си. И (да увеличат) броя на хората, които провеждат одити и проверки, защото това е ключов елемент. Смятам, че това е толкова важно, колкото и спазването на техническите и спортните правила. В наши дни финансовите директори са толкова важни, колкото и техническите.“
„Ще повторя, че в крайна сметка е важно ФИА да вложи максимум усилия в това да разбира случващото се в отделните компании и отбори, как харчат парите, как оправдават разходите си. А това е огромна и трудна задача. Но ние им вярваме. Убеден съм, че ще се организират, но мисля и че са нужни допълнителни усилия“, каза още Биното.
Франц Тост от Алфа Таури заяви, че вярва на ФИА и затова мисли, че нито един отбор няма да получи незаслужено предимство. Гюнтер Щайнер също изрази увереност, че федерацията се справя
„Според мен винаги има сиви зони, но същевременно мисля, че ФИА влага сериозни усилия и работи добре, за да контролира ситуацията възможно най-много. Сивите зони обикновено се обсъждат между отговорните за финансите хора. Никой не се опитва да мами другиго. А и смятам, че няма много дупки, позволяващи кръшкане, което да доведе до сериозни санкции.“
Йост Капито допълни, че отборите вършат огромно количество работа заедно с ФИА.
„Мисля, че финансовите отдели продължават да обсъждат с ФИА и как да подобрят процесите“, каза още шефът на Уилямс. „Всичко е толкова сложно, че трябва да се продължи работата по системата, да се развива. Според мен съществува добро сътрудничество между финансовите директори на отборите. А ФИА се справя доста добре с контрола.“
Майк Крак от Астън Мартин се съгласи с колегите си от Хаас и Уилямс
„Това е като със спортните и техническите правила – четете ги внимателно, виждате какво можете да направите. И ви се посочва ако прекрачите границата, точно като при другите регламенти“, посочи той.
Крак бе попитан защо отсъства от вечерята на шефовете на отбори със Стефано Доменикали, Рос Браун и Марио Изола от Пирели.
„Аз снимах! Не, сериозно, не присъствах. Имахме малък комуникационен проблем, който не ми позволи да отида. Това е причината“, обясни ръководителят на Астън Мартин в F1.
Back together in Imola 🇮🇹 here’s to the weekend! pic.twitter.com/TeuHPESoKj
— F1 Media (@F1Media) April 22, 2022