Иван Тенчев, наш специален пратеник на Каталуня, Барселона
Шефът на Ферари Матия Биното заяви днес на Каталуня, че в Скудерията имат пълно доверие в проверките и решенията на ФИА относно новата кормилна система на Мерцедес.
„Вярваме в преценката на ФИА относно тази система, заяви той. – Със сигурност нашият екип ще направи анализ дали си струва да развиваме нещо подобно. Но нямаме желание да правим живота на Мерцедес труден, като пращаме разни питания до федерацията. Искаме да ги затрудним на пистата.“
Биното отново обясни, че във Ферари имат напълно различен подход към тестовете тази година и искат добре да подготвят различните конфигурации на колата си. В Скудерията искат да имат възможности болидът да е бърз при различни условия. По думите на Биното, скорост в една обиколка се постига лесно на тестовете.
„Тестваме различни конфигурации на колата, каза още Матия. – Съсредоточени сме върху настройките, не върху времената за обиколка. Разбира се, миналата година по това време бяхме по-оптимистично настроени. Не бива обаче да забравяме какво се случи в Австралия.“
Швейцарецът отрече проблемът от тази сутрин в колата на Фетел да има връзка с факта, че преди това Себастиан постигна най-високата максимална скорост от началото на изпитанията и заяви, че дори не е сигурен в този факт.
Естествено Биното коментира и евентуалното съперничество между пилотите си. Той каза, че те са наясно, че интересите на тима са над техните.
„Фетел и Льоклер се познават значително по-добре. Те работят добре заедно, търсейки най-точните решения за колата“, продължи той. „Според мен Льоклер направи страхотен сезон през миналата година и затова е правилно да започне на същото ниво като Фетел, както и без да се налагат заповеди от бокса.“
Шефът на Ферари наистина не изглеждаше изпълнен с ентусиазъм, като преди 12 месеца и предпазливо продължи:
„Не би могло да се каже дали сме по-бързи от останалите. В момента имаме известни грижи. Както споменах, не сме толкова оптимистично настроени, колкото миналата година. Не можем да кажем, че разполагаме с очакваната скорост. Но сезонът е много дълъг и има доста време за работа. Все още не сме преценили какъв е максималният потенциал на SF1000. Ще го сторим през следващата седмица, когато започнем да се трудим по това.
Тогава колата ще е много подобна на настоящата, но програмата ни вече ще е съсредоточена върху скоростта. Мерцедес и Ред Бул изглеждат по-бързи в момента. Ние сякаш изоставаме. Няма да добавяме кой знае колко нови части до Мелбърн. Първо трябва да отключим потенциала на настоящия пакет.“
В падока се говори, че във Ферари експериментират с много екстремни настройки – и механични, и аеродинамични, за да проверят как отговаря колата – дали е според изчисленията и симулациите.
Пак във връзка със системата DAS, Биното заяви, че ако наистина тя бъде призната за легална, на отбора му ще е необходима поне половин година, за да разработи нещо подобно, но той още не е напълно наясно с нея.