Матия Биното не се съмнява в легалността на обновения Мерцедес F1 W13, но поиска разглеждане огледалата на автомобила. Според шефа на Ферари те са създадени с аеродинамична цел.
„Мерцедес-ът несъмнено е страхотна кола. Това за нас не е изненада. Прекрасен автомобил, страхотна концепция, много различен външен вид от този на нашия болид. Всичко – охлаждане, разположение… И кутиите за радиаторите изглеждат доста интересно.“
„От гледна точка на правилата – ще се изненадам ако Мерцедес върши нещо нелегално. Въпросът не е в това. По-голямата изненада е от огледалата – те са нещо, което не очаквахме. Според мен е необходимо да разгледаме въпроса в бъдеще. Вече е посочвано, че огледалата не могат да имат аеродинамични функции. Те трябва да служат единствено за това да се гледа назад. А според мен начинът, по който са тези огледала (на Мерцедес – б.р.), е избран с аеродинамична цел.“
„Трябва да спрем това, защото в противен случай рискуваме отборите да започнат да създават огледала, изглеждащи като космически кораби. Не мисля, че във Формула 1 се търси нещо подобно“, заяви Биното
Според неназован източник от Ферари, цитиран в италиански медии, в Маранело са изследвали същата посока на развитие като демонстрираната в променения дизайн на Мерцедес. От Скудерията обаче са предпочели друг вариант и са се фокусирали върху настоящата конструкция, която оптимизират по време на втория предсезонен тест.
От Ауто Мотор унд Шпорт цитираха Кристиан Хорнер да казва, че „това не са стойки за огледалата, а две крила“. Впоследствие шефът на Ред Бул заяви, че дизайнът е извън техническата му компетентност.
Тото Волф от Мерцедес бе категоричен, че ръководеният от него тим е консултирал цялата концепция с ФИА.
„Първо, ясно е, че понякога ако извадиш някаква сериозна иновация, тя предизвиква дебат като настоящия. А ако определена иновация отговаря на правилата, не може просто да я свалиш от колата. ФИА/F1 ще се справят с въпроса в духа на спорта. Ние не сме решили просто така да използваме тази концепция. Работихме с ФИА и затова смятам, че всичко ще е наред“, коментира австриецът.
„Процесът е много ясен. Когато започваш определена разработка, ФИА я наблюдава. Разменят се данни, те (федерацията – б.р.) на практика са част от процеса. Ние наистина се гордеем с колата си и от постигнатото с тази концепция. Сега трябва да накараме този автомобил да върви бързо.“
Save these as wallpapers. We won’t tell. Promise. 🙏 pic.twitter.com/r2EUDwU5pK
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) March 10, 2022