Матия Биното разкри актуална информация относно задвижваща система на Ауди. Според неговите думи, работата в Нойбург върви добре. Въпреки това Биното очаква Ауди да има малко изоставане спрямо останалите производители в F1.
Ауди ще влезе в F1 през 2026 г. Германският производител вече придоби на 100 % Заубер в началото на годината и продължава работата по новото задвижване.
В разгара на лятото Ауди направи сериозни структурни промени и назначи Матия Биното. Швейцарско-италианският инженер ще ръководи проекта на марката и ще отговаря най-вече за работата по задвижващата система.
През 2026 г. Ауди ще се изправи срещу поне четири производителя- Мерцедес, Ферари, Хонда и Ред Бул Форд [не се знае дали Рено ще остане в F1 като производител]. Планът е марката да не доставя двигатели на клиентски отбори през първите поне три сезона в F1
Според Биното Ауди изпълнява по график планът за разработване на своята задвижваща система. 54-годишният инженер посетил няколко пъти фабриката в Нойбург през последните седмици.
„Посещавах Нойбург през последните дни и седмици. Двигателят напредва добре, работи на динамо и са извършени няколко тестове на дълги дистанции“, сподели Биното.
Въпреки това Биното е категоричен, че Ауди ще бъде в режим на догонване през 2026 г. Тогава всичко производители в F1 ще бъдат изправени пред ново предизвикателство поради въвеждането на нов цикъл от правила. Въпреки това се очаква те да имат известно предимство спрямо Ауди заради големия опит, който имат в спорта.
„Мисля, че и тук това е процес на обучение. Състезаваме се с в шампионат, в които производителите са се установили. Със сигурност целият опит в този спорт е доста важен и валиден.“
„Макар да смятам, че организацията там [в Ауди] е чудесна, както и съоръженията, все още има стръмна крива на обучение, която трябва да се измине. Затова очаквам първоначално да имаме малко изоставане. Колко голямо ще бъде то? Мисля, че никога не може да се знае точно.“
Накрая Биното подчерта, че Ауди ще разбере напълно разликата между себе си и конкурентите си едва след като излезе на пистата. Пред марката още предстои повече от година развойна дейност, за да се гарантира, че е възможно най-подготвена за 2026 г.
„Едва когато излезем на пистата, ще можем да разберем къде сме. Имаме повече от една година от сега до тогава“, каза Биното.
„Има интензивна програма на динамото в отдела за развойна дейност. Нашата задача ще бъде да се уверим, че можем да я приложим, ускорявайки колкото се може повече, но и да се опитаме да бъдем възможно най-конкурентоспособни в началото на 2026-та“, заключи ръководителят на Заубер/Ауди.
Mattia Binotto acknowledges that while Audi’s engine development is on track and progressing well, they will face a steep learning curve against seasoned competitors. He emphasizes the importance of experience and knowledge in the initial stages, indicating that Audi will… pic.twitter.com/qbArIR5xVA
— Stake (Sauber) F1 Team News (@StakeF1TeamNews) September 30, 2024