Матия Биното разясни отново засягащите Ферари, Шарл Льоклер и Карлос Сайнц от Гран при на Великобритания в разпространено от прес офиса на Скудерията интервю.
Матия, как спа снощи?
„Състезанието бе отложено, така че се прибрахме доста късно и не успях да спя много, но сутринта се чувствах добре. Победа на Ферари на една от най-легендарните състезателни писти е нещо наистина специално.“
„В неделя сутринта имахте малко празненство за 150-ата Гран при на Карлос. Следобед той спечели първата си победа. Как се чувстваш по отношение представянето на екипа, след като вече е изминало малко време от състезанието?
„Чувствата ми не са се променили от вчера досега. Много съм доволен от представянето на Карлос – не само в състезанието, а през целия уикенд. Увереността му нараства постоянно и се справя добре и в трудни условия. Първата му победа бе само въпрос на време – това го знаехме от самото начало. Но и за целия ни тим бе страхотно да го видим на най-високото стъпало на подиума.“
Шарл се радваше за Карлос и празнува с отбора, но очевидно бе разочарован. Разбираш ли неговото разочарование?
„Със сигурност го разбирам. Абсолютно нормално е да се чувстваш така, когато водиш в състезанието без особени проблеми, остават само няколко обиколки, а в крайна сметка не печелиш. Но разочарованието на Шарл е и наше – ние печелим и губим заедно. Ние сме толкова разочаровани относно неговия резултат, защото той кара изумително вчера и за пореден път демонстрира колко силен пилот е. Шарл напълно заслужаваше да вземе победата, ако не беше сейфти кара.“
Celebrating with our #Tifosi and as a team 🎉#essereFerrari 🔴 #BritishGP pic.twitter.com/9Zeq6NwT8o
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 4, 2022
След състезанието имаше много въпроси и погрешни възприятия. Един от въпросите бе защо Ферари не поиска от Карлос да размени позицията си с Шарл в началото на първия стинт?
„Отговорът е доста прост: не беше необходимо на този етап и имаше много време, за да вземем решението. Приоритетът ни винаги е бил да извлечем максимума от ситуацията, така че да вземе възможно най-добър резултат за отбора. Необходимо е да действаме единствено, когато тази цел е заплашена. Сторихме го във втория стинт и разменихме колите, когато Карлос не бе достатъчно бърз, а съперниците ни настигаха.“
Колата за сигурност предизвика сериозни противоречия. Защо Карлос спря в бокса, а Шарл не?
„В конкретния момент здравият разум бе да се даде приоритет на водещата кола чрез защита позицията на пистата. Няма нищо необичайно в тази стратегия. Винаги приоритизираме водещия болид, тоест Шарл в тази ситуация. В онзи момент той бе с по-свежи гуми и ако бе спрял в бокса, съперниците ни щяха да сторят точно обратното и да спечелят места на трасето с почти нови гуми хард. Сетете се за миналогодишния финал в Абу Даби и Люис Хамилтън, когато той остана на пистата.“
„Същевременно решихме Карлос да влезе в бокса с различна стратегия, за да покрием всички възможности. Ако не бяхме разделили вариантите, рискувахме да загубим състезанието и да дадем победата на противниците.“
Защо Карлос не прие да остави десет дължини между себе си и Шарл при рестарта след сейфти кара? Игнорира ли заповеди от бокса?
„Абсолютно не. Карлос не игнорира отбора. Той ни обясни, че трябва да се защити срещу натиска, идващ зад него. Правейки го, защитаваше целта ни да останем напред. Като отбор оценяваме това и всички се разбрахме. Наясно съм как без наличието на вътрешна информация може да се възприеме, че Карлос не бе отборен играч. Но няколко обиколки по-рано позициите бяха сменени без никакво колебание или оплаквания, очевидна демонстрация на факта, че поставя отбора на първо място.“
Какво следва?
„Предстоят още три трудни състезания преди лятната пауза. Силвърстоун ни демонстрира, че всяка надпревара този сезон е абсолютно непредсказуема. Ние ще се постараем колите ни да са готови за предизвикателството, да се представим като силен отбор и едно силно цяло.“
Back for another one 😎#essereFerrari 🔴 #AustrianGP pic.twitter.com/TITvMj5AYS
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 4, 2022