Неочакваното завръщане на Матия Биното във Формула 1 начело на проекта на Ауди за Гран при бе изненада, а той вече работи, макар че още не е поел новия си пост. Роденият в Швейцария инженер ще оглави екипа от Инголщадт-Хинвил на 1 август. В италиански медии обаче вече се появи информация, че той не чака официалното си встъпване в длъжност.
Всъщност Биното вече се опитва да привлече в Ауди някои инженери от Ферари, включително шефа на отдела за задвижващи системи Енрико Гуалтиери
Отговарящият за шаситата Енрико Кардиле вече напусна и подписа с Астън Мартин.
Биното познава хората в Маранело, където бе шеф на Скудерията до края на 2022 г. Първата му цел са Гуалтиери и инженери, работещи с него в отдела за задвижващи системи на Ферари. От Ауди били готови да им предложат по-високи заплати. Общата граница на Швейцария и Италия улеснява въпроса с преминаването на работа в друга страна – преместване или дори пътуване би било значително по-лесно в сравнение с отиване във Великобритания, където са базирани мнозинството от Гран при екипите.
Твърди се, че преговорите с Гуалтиери вече били доста напреднали и може да се очакват нови попълнения в екипа на Заубер/Ауди през идващите месеци.
Има и още един слух, който е за настоящия шеф на Астън Мартин Майк Крак. Говори се, че той бил на път също да отиде в Хинвил като ръководител на екипа
Биното ще стане главен управляващ и главен технически директор, тоест постът шеф на отбора отново остава свободен. Всъщност Заубер е без такъв ръководител от напускането на Фредерик Васьор, който оглави Ферари. Компанията назначи за „представител на тима“ Алесандро Алуни Брави, който точно това прави – представя отбора там, където е необходимо. Формално обаче няма шеф на тима.
Крак познава тима от Хинвил, където работи в периода 2001-2009 г. Той бе назначен за шеф на Астън Мартин в F1 през 2022 г.
View this post on Instagram