Люис Хамилтън бе с второ време и в двете тренировки днес на пистата Сузука, като направи общо 58 обиколки. Той бе с различни настройки в сравнение с тези на съотборника си Дженсън Бътън, който сутринта бе най-бърз, а следобед остана със седмо постижение и завъртя 42 тура за деня.
Екипът проведе тестове на нови компоненти, както и директни сравнения на определени конфигурации. Вторите 90 минути подготовка бяха посветени на изпитания на различни настройки преди да се вземе решение кои са оптималните реглажи за квалификацията и състезанието.
– Имам най-хубавата професия на света! Сузука е феноменална писта! – възкликна Хамилтън след сесиите. – Първата обиколка на трасето ти носи невероятно усещане. Преминаването на поредиците завои, усещането за ускорение, трябват няколко тура, за да загрееш напълно, но вървиш все по-бързо и по-бързо. Трябва обаче да си внимателен. Няколко души сбъркаха на Спуун днес. Стъпи ли колелото извън асфалта, е много лесно да изтървеш колата.
Той допълни, че тепърва ще доизпипа реглажите на своя МР4-27, но според него битката ще е основно между Макларън и Ред Бул:
– Чувствам се удобно в колата. Всъщност най-добре от всичките пъти, когато съм идвал тук. Мисля, че можех да стигна най-доброто време на Марк Уебър с една оптимална обиколка. Борбата ще много оспорвана утре.
Бътън пък отбеляза важността от скоростната кутия на Сузука, където непрекъснато сменяш предавки. В тима са убедени, че са се справили с повредите от Сингапур и че няма да има повторение на проблема, довел до отпадането на Хамилтън там и наказание за Дженсън впоследствие.
– Не направих кой знае колко обиколки във втората сесия. Балансът не бе особено добър, а не можехме да се върнем към първоначалния вариант на настройки след направените промени. Така че нямаше смисъл от повече каране – обясни Бътън. – Въпреки това сме наясно какво да правим с автомобила за утре и това е важното в случая. Сутринта поведението бе добро, така че ще съм с подобни реглажи и някои много дребни промени.