Начало Избрани Бивш шеф на Минарди: Алонсо разкри потенциала си още в първия си...

Бивш шеф на Минарди: Алонсо разкри потенциала си още в първия си старт в F1

2100
0
Фернандо Алонсо, Астън Мартин
Фернандо Алонсо, снимка Астън Мартин

Фернандо Алонсо е разкрил потенциална си още в първото си състезание в F1. Това е мнението на бившия шеф на отбора на Минарди Пол Стодарт. Австралиецът заяви, че още тогава е разбрал, че испанецът има шансове да стане световен шампион след няколко години.

Стодарт коментира новобранския сезон на Алонсо в подкаста на F1 „Beyond the Grid.“ Австралийският бизнесмен разкри интересни детайли, свързани с първата кампания на испанеца във Формула 1.

Алонсо дебютира в F1 през март 2001 г. с екипа на Минарди. Тогава той е едва на 19 години. Испанецът е бил да на път да остане извън световния шампионат заради проблемите на тогавашния отбор от Фаенца. В крайна сметка тимът е закупен от Пол Стодарт. Австралийският бизнесмен налива свежи средства, което  в крайна сметка позволява на Алонсо да направи дебюта си в спорта

Стодарт е усетил, че Алонсо е една от бъдещите звезди на F1 още в първата си квалификация в F1. Испанецът дава 19-то време в квалификацията за Гран при на Австралия, макар да разполага с изключително бавен и труден за каране автомобил. В състезанието той финишира 12-ти и заема позиция пред тогавашните състезатели на Бенетон и негови бъдещи съотборници Джанкарло Фисикела и Дженсън Бътън.

Алонсо си тръгва от Минарди в края на 2001 г. След това той става тестов и резервен пилот на Рено. Според Стодарт, Фернандо е показал невероятната си скорост и в последното си състезания за неговия отбор в Япония. Австралиецът бе категоричен, че е имало „недоразумение“ в неделната загрявка, което не му е позволило да направи „парадната“ си обиколка с тима

„Алонсо разкри потенциала си още в първия си старт в F1. Помня, че това беше Гран при на Австралия 2001“, сподели Стодарт. „Фернандо разполагаше с автомобил, който беше изминал само 50 км. Това бе всичко, което имаше в онзи момент. Въпреки това той натискаше до краен предел и завърши на 12-то място.“

„Ако искате още един специален момент, то това е Сузука същата година. В онези дни все още имахме загрявка в неделя сутринта. Тогава имаше традиция, че ако даден пилот си тръгваше, то можеше да източиш цялото гориво от колата и да му позволиш да направи една парадна обиколка.“

„Всичко това беше съгласувано с мен. Бях повикан на среща на отбора докато течеше загрявката. По някаква странна причина Фернандо и неговият инженер не бяха съгласни с това, че той ще прави парадна обиколка“, добави бившият шеф на Минарди.

„В крайна сметка механиците сложиха гориво в колата, което не позволи на Алонсо да направи парадната си обиколка. Най-интересното беше, че той нито веднъж не се оплака от това „недоразумение.“

„Фернандо дойде направо при мен и ми каза: „Не се ядосах, че сложиха гориво в колата ми.“ Аз нямах представа за това и му отговорих следното: „Виж, не мога да направя нищо по въпроса. Фернандо, наистина съжалявам за това. Казах ти, че искам да направиш парадната си обиколка.“

Бившият шеф на Минарди все пак обясни, че двукратният световен шампион е приключил престоя си в Минарди по впечатляващ начин.

„Алонсо в крайна сметка не искаше да си тръгне от екипа просто така. Ако някой погледне историята на това състезание в Сузука, то трябва да знае, че Фернандо направи 53 квалификационни обиколки. Ако някога светът е имал нужда да знае колко е добър той, нека да види касетите“, каза още Стодарт.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Fernando Alonso (@fernandoalo_oficial)