Начало Автомобили BMW България представи новото електрическо i4

BMW България представи новото електрическо i4

2145
0

BMW България представи супер купето i4 и новата Серия 2 Aктив Турер заедно с бизнес резултатите си от 2021 г.

i4 е с класически дизайн за марката и има забележителна ефективност. Предлага се с 8 години гаранция за високоволтовата батерия (максимум 160 000 км). Моделът се предлага с две задвижвания: BMW i4 eDrive40 (340 к.с.) с пробег до 590 км (WLTP) и BMW i4 M50 (544 к.с.) като първия напълно електрически M модел. Той ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,9 секунди. Батерията и в двете версии е с капацитет 80,7 kWh.

За новата Серия 2 Актив Турър са характерни пространствената функционалност и типични за марката динамичност и технологичност. Нейният интериор съчетава гъвкавите възможности за ползване с модерна геометрия и BMW Curved Display в стила на iX. При въвеждането на пазара се предлагат 4 варианта на модела с предно задвижване и мощност от 136 к.с. до 218 к.с. Само след няколко месеца гамата ще бъде разширена с два Plug-in хибридни модела.

Като цяло въпреки трудната 2021 г., белязана от коронавирус пандемията и затруднения в глобалните вериги на доставки, BMW Group България отчете отличен ръст при продажбите и на трите си марки на пазара у нас. При BMW броят на реализираните през 2021 г. автомобили е 1000. Това представлява 15% ръст в сравнение с предходната година. При MINI продажбите се увеличават също с 15% до 98 доставки. Представянето на BMW Motorrad е най-доброто до момента. Мотоциклетното подразделение на компанията постига ръст от 25% – 121 скутери и мотоциклети предадени на щастливи клиенти.

Управителят на BMW Group България Александър Миланов изтъкна, че за търговския успех на марката BMW в България значение имат всички моделни серии. Особено популярни на пазара са моделите от семейството X, които заемат първите позиции по отношение на продажбите. Най-продаван модел е Х5 (151), следван от X7 (124) и X6 (89). Запазва се тенденцията делът на моделите от X семейството от общите продажби да надхвърля 50%, като през 2021 достига до 61%.

BMW Group се ангажира с развитието на електромобилността и през следващите десетина години компанията планира да пусне на пътя около 10 милиона изцяло електрически коли

Електрифицираните модели – plug-in хибриди и изцяло електрически – предлагани от BMW продължават да набират популярност в България и през 2021 г. Общите доставки на електрифицирани превозни средства са 111 (45 BEV и 66 PHEV). Това представлява пазарен дял от 11% и ръст от 82% на годишна база. Лидер в реализацията в този сегмент продължава да бъде BMW i3 (28), следвано от X5 xDrive 45e (26) и iX3 (12). Традиционно силно на българския пазар е представянето на високопроизводителните и производителни автомобили на подразделението BMW M GmbH. Общо те заемат 22% дял от продажбите. Толкова (22%) е и делът в реализацията на марката BMW на автомобили от луксозния сегмент. Те постигат ръст от 11% спрямо предходната година.

Анализът на вариантите на задвижването показва, че се запазва тенденцията за намаляване на дела на дизеловите двигатели, която се наблюдава през последните години. През 2021 г. техният дял е 49%, расте делът на бензиновите двигатели – 39%. Нараства делът и на Plug-in хибридите – 6,5%, а изцяло електрическите са 4,5%.