Начало Автомобилни новини BMW Group с 5,3% ръст на продажбите през 2016 г.

BMW Group с 5,3% ръст на продажбите през 2016 г.

29
0

BMW Group постигна най-добрия си резултат по продажби през 2016 г. като за шест последователни години бележи рекордни продажби и запазва лидерската си позиция на водещ производител на премиум автомобили с трите си бранда BMW, MINI и Rolls-Royce. Бележейки стабилен растеж през годината, BMW Group продава 2 367 603 превозни средства в световен мащаб, увеличение с 5.3% спрямо миналата година.

„С разширяването на моделната ни гама, се увеличиха и продажбите, което допринесе 2016 г. да е най-успешната ни година до момента“, коментира д-р Йън Робъртсън, член на управителния съвет на BMW AG, отговарящ за продажбите и маркетинга в BMW, по време на изложението North America International Motor Show в Детройт. „Въпреки насрещните ветрове на някои пазари, нашата политика на балансирани продажби в световен мащаб даде резултат, като увеличавахме глобалните ни продажби месец след месец „, продължи той. „Развитието на продажбите на нашите електрифицирани превозни средства беше особено положително като бяха доставени повече от 62 000 екземпляра през 2016 г. Уверен съм, че можем да продължим тази тенденция и да развиваме курс на печеливш и устойчив растеж през 2017 г.“, добави той.

През 2016 г. марката BMW постига рекордни продажби през цялата година с повече от два милиона екземпляра. Общо 2 003 359 BMW превозни средства са продадени по целия свят, с 5.2% повече в сравнение с предходната година. Световната тенденцията към увеличаване на продажбите в SUV сегмента е повлияна и от продължаващия успех на BMW X семейството, като един от три продадени BMW автомобила са от X гамата. Общо 644 992 BMW X модела са доставени през 2016 г., което представлява увеличение от 22.3% в сравнение с 2015 г. Други забележителни стимули за растеж за марката са BMW Серия 2 (196 183 екземпляра / + 24.8%) и флагманът на марката BMW Серия 7, които бележат ръст в продажбите с 69.2% до общо 61 514 екземпляра. Новото BMW Серия 5, което ще бъде пуснато през февруари, се очаква да допринесе значително за ръста на продажбите през 2017 г.

Продажбите на BMW електрифицирани превозни средства за цялата година надхвърлят 62 000 екземпляра през 2016 г., като цифрите растат убедително, заради допълнената гама от модели. BMW Group към момента разполага с общо седем електрифицирани превозни средства, най-голямата гама, предлагана от производител днес. „Добавянето на нови модели много отчетливо задвижи продажбите на иновативните превозни средства като бяхме щастливи да отбележим, появата на стохилядното електрифицирано BMW по пътищата през ноември 2016 г.”, коментира д-р Робъртсън. „2016-та също така подчерта, че електромобилността расте най-бързо на пазари, които активно подкрепят имплементирането на технологията като предлагат правилната комбинация от двата стимула –потребителски стимули и обществена инфраструктура за зареждане”, добави той. С добавянето на BMW Серия 5 и MINI Countryman Plug-in хибриди в следващите месеци, BMW Group ще разполага с девет електрифицирани автомобила в портфолиото си и се стреми към продажба на 100 000 електромобила през 2017 г.

Като първа пълна година на продажби за MINI след преосмислянето на марката през 2015 г., през 2016 г. MINI бележи най-добрите по рода си продажбени резултати с общо 360 233 превозни средства доставени на клиентите, което представлява увеличение от 6.4%. „Тези рекордни резултати показват, че MINI е на прав път, като нашите нови модели Cabrio и Clubman са най-силните двигатели на растежа”, каза Питър Шварценбауер, член на управителния съвет на BMW AG, отговорен за MINI, BMW Motorrad и Rolls-Royce. „В началото на 2017 г. ще представим новото MINI Countryman на пазара, един от най-важните модели на марката, а електрифицираната версия се очаква през лятото. Това ще завърши промените при моделната серия на MINI и съм уверен, че ще наблюдаваме дори по-висок растеж на продажбите през следващите 12 месеца”, добави г-н Шварценбауер.

Rolls-Royce Motor Cars обяви вторите най-високи резултати по отношение на годишни продажби в 113-годишната история на марката, въпреки трудните пазарни условия. Луксозната къща има доставени 4011 екземпляра (+6%) до клиенти в цял свят през 2016 г. Силните продажби са отчетени в световен мащаб, освен в Близкия изток, където значителни събития повлияват целия луксозен сектор. Ръстът на продажбите се дължи на трайния успех на Wraith и Ghost, допълнен от изключително успешния старт на Dawn и въвеждането на Wraith Black Badge и Ghost Black Badge. Седмото поколение на Phantom запазва статута си на най-желания луксозен продукт в света, радвайки се на изключително търсене в последната година на производство, като полага основите за своя дългоочакван наследник.

Годишните продажби на BMW и MINI в Европа надвишават един милион за първи път в историята с общо 1 091 192 превозни средства, доставени на клиенти през 2016 г., което представлява увеличение от 9.2%. Всички пазари в региона допринасят за този рекорден резултат, като много от тях постигат двуцифрен ръст. Продажбите на BMW и MINI в Италия нарастват с 17.7% (83 750 екземпляра), докато Испания постига увеличение на продажбите от 21.0% (55 096 екземпляра). Междувременно повече от четвърт милион BMW и MINI автомобили са доставени на клиенти в Обединеното кралство, където продажбите са нараснали с 9.2% в сравнение с предходната година.

Продажби на BMW Group през/към декември 2016 г.

 

През декември 2016 г.

В сравнение

с 2015 г.

За цялата 2016 г.

В сравнение

с 2015 г.

BMW Group Automotive

215,188

+0.8%

2,367,603

+5.3%

BMW

178,849

+1.2%

2,003,359

+5.2%

MINI

35,814

-1.5%

360,233

+6.4%

Rolls-Royce Motor Cars

525

+9.1%

4,011

+6.0%

BMW Motorrad

8,639

+15.2%

145,032

+5.9%