През 2013 година BMW Group е продала повече автомобили от цялата история на марката. В целия свят са реализирани 1 963 798 (предх. год.: 1 845 186) BMW, MINI и Rolls-Royce, което представлява ръст от 6,4% в сравнение с предишната рекордна година 2012. И трите марки постигат върхови стойности по отношение на доставките през 2013 година, с което компанията продължава да затвърждава позицията си на водещ в глобален мащаб производител на премиум автомобили. BMW Group завършва годината с много силен месец декември, през който са продадени общо 186 786 автомобила. Това е увеличение с 2,9% спрямо същия месец през миналата година (181 571 автомобила).
– През 2013 година BMW Group отново постигна рекордни резултати от продажбите и все така категорично е номер 1 в премиум сегмента. Важни фактори за този успех са нашите атрактивни и иновативни автомобили, силата на нашите премиум марки и балансираното разпределение на продажбите по всички континенти. Въпреки сложните рамкови условия на много пазари през 2014 година ние ще се стремим да постигнем нов ръст на продажбите и нови рекорди по отношение на доставените автомобили – каза Йън Робъртсън, член на Управителния съвет на BMW AG.
През 2013 година продажбите на марката BMW се покачват с нови 7,5% до нов връх от 1 655 138 (предх. година: 1 540 085) автомобила. През декември доставките са 155 835. Това е ръст от 2,3% (предх. година: 152 286), както и най-добрият месец декември на всички времена. Важен гарант за успеха през 2013 година е BMW Серия 3 с увеличение от 23% до 500 314 (предх. година: 406 752) автомобила. С 348 540 (пред. година 294 093/+18,5%) BMW Серия 3 Седан продължава да бъде лидер в своя сегмент. BMW X1 също завършва 2013 година със значителен ръст от 161 353 (пред. година: 147 776/+9,2%). Много търсен от клиентите модел продължава да е моделът BMW X3 с ръст от 5,0% до 157 298 (пред. година: 149 853). През 2013 година BMW Серия 5 затвърди позицията си на лидер в сегмента с общо 366 992 (предх. година: 359 016/+2,2%) продажби.
Силен ръст на продажбите през 2013 година отбелязват и BMW Серия 6, от което на клиентите бяха доставени 27 687 автомобила (пред. година: 23 193/+19,4%).
– Търсенето на моделите на MINI, Rolls-Royce и BMW Motorrad в световен мащаб продължава да е все така силно. Благодарение на въодушевяващите технологии и глобално балансираната стратегия на продажбите през 2013 година успяхме да постигнем нови рекорди – коментира Петер Шварценбауер, член на управителния съвет на BMW AG, MINI, Motorrad, Rolls-Royce и следпродажбено обслужване на BMW Group.
През 2013 година MINI постигна нов рекорд по продажби с 305 030 (предх. година: 301 526 / +1,2%) реализирани автомобила. През декември бяха направени 30 455 доставки, което е ръст с 5,9 % спрямо предходната година (28 751). С рекордния брой от 66 502 автомобила САЩ продължава да е най-големия пазар за MINI, следван от Великобритания с 53 507 бройки.
През 2013 година Rolls-Royce реализира 3 630 автомобила (предх. година: 3 575 / +1,5%), с което за четвърти пореден път постигна рекорд в 110-годишната история на марката. През изминалата година търсенето на всички модели на Phantom и Ghost е много силно, като през 2013 година ново рекордно ниво постигнаха и продажбите на изработени по лична мярка автомобили от програмата Bespoke. Представеният на автомобилното изложение в Женева през март Rolls-Royce Wraith се възприема много добре по целия свят. Броят на поръчките за този модел е превъзходен, като първите автомобили вече са доставени на клиентите през четвъртото тримесечие на годината.
През 2013 година BMW Motorrad достави 115 215 мотоциклета (предх. Год.: 106 358 / +8,3%), което е най-добрият резултат в 90-годишната история на марката. Само през декември по целия свят бяха продадени 6 343 мотоциклета, което означава ръст от 4,5% спрямо същия месец на миналата година (6 069).
През 2013 година BMW Group продължава да затвърждава своята стратегия за балансирано разпределение на продажбите по целия свят. Въпреки частичните икономически затруднения на най-силните си пазари в Европа BMW Group успя да задържи нивото от миналата година от 858 990 екземпляра (предх. год: 864 812/ -0,7%). В същото време продажбите във Великобритания постигнаха рекорд на всички времена със 188 837 автомобила (предх. Год.: 174 215/ +8,4%). На динамичния пазар в Русия продажбите на BMW Group се повишиха с 11,8% до нова върхова стойност от 44 871 автомобила (предх. Год.: 40 144).
В Азия продажбите на BMW Group през миналата година се увеличават със 17,3% до 576 616 автомобила (предх. Год.: 491 512). От тях 390 713 продажби са продажби на марките BMW и MINI в Китай, което отговаря на ръст от 19,7% (предх. год.: 326 444). BMW Group отбелязва двуцифрен ръст в проценти и на много други пазари в Азия, сред тях Южна Корея (+18,1% / 39 558), Япония (+13,4% / 64 216) и Близкия Изток (+15,4% / 24 596). В Америка BMW Group също отбеляза значителен ръст с 462 891 доставени автомобила (+9,1% / предх. год: 424 379). Продажбите в САЩ се увеличават с 8,1% до 375 782 екземпляра (пред. година: 347 583). През 2013 година BMW Group отбеляза особено голям ръст на продажбите в Бразилия (+ 69,5% / 17 011 автомобила).
На африканския континент са реализирани 35 489 автомобила, което е понижение с 5,7 % спрямо предходната година (37 649), а в района Океания продажбите се увеличават с 12,8 % до 25 939 автомобила (пред. година: 23 000).