Начало Автомобилни новини BMW Group разработва интелигентни асистиращи системи и системи за управление на трафика

BMW Group разработва интелигентни асистиращи системи и системи за управление на трафика

82
0

Поради нарастващата урбанизация градското движение все по-често достига до границите на възможностите си. Шофирането в градовете означава решаване на сложни ситуации в трафика с най-различни участници в движението. Рискът от задръствания и инциденти в града се увеличава. За да се намерят решения за бъдещето за постигане на неограничена мобилност, трябва да бъде създадена система, която да може да издържи на тези натоварвания.

Като един от водещите в световен мащаб премиум автомобилен производители BMW Group играе активна роля при оформянето на индивидуалната и устойчивата мобилност. Специалистите на BMW Group се ангажират с изследователската инициатива UR:BAN (Urbaner Raum: Benutzergerechte Assistenzsysteme und Netzmanagement) /(градско пространство: пригодени за потребителите асистиращи системи и управление на мрежи) и разработват кооперативни и интелигентни асистиращи системи и системи за управление на трафика.

Това ще ни позволи в бъдеще да повишим значително ефективността и комфорта в градовете – обяснява д-р Кристоф Гроте, управител на BMW Forschung und Technik GmbH.

Особено внимание се обръща на човека и неговата разнообразна роля в трафика като водач на автомобил, велосипедист или пешеходец. За тази цел в инициативата, провеждана от 2012 до 2016 година, са привлечени 31 партньори от автомобилната индустрия, доставчици, производителите на електроника и софтуер, както и изследователски институти и градове. Субсидираната от федералното министерство на икономиката и енергията изследователска инициатива е съставена от три продукта: „Когнитивна асистенция”, „Свързана система за трафика” и „Човек и трафик”.

В германския център за въздушни и космически изследвания (DLR) в Брауншвайг бяха представени постигнатите до днес междинни резултати от UR:BAN.

Актуалните асистиращи системи осигуряват по-сигурно и комфортно движение най-вече по магистралите. Но в градовете има напълно нови предизвикателства: водачите на автомобили трябва да се съобразяват с велосипедистите и пешеходците. Методите за разпознаване на ситуациите и опасностите и за подпомагане на реакциите при спиране и завиване, които вече са много успешни по магистралите, трябва да бъдат адаптирани.

BMW Forschung und Technik GmbH разработва проекта „Защита на по-слабите участници в движението”, който представлява асистираща система за защита на пешеходците: въз основа на ситуацията и поведението на пешеходеца тя преценява дали има опасност от сблъсък с автомобила. Сблъсъците с пешеходци могат да бъдат предотвратени чрез спиране или завиване, респективно комбинация от двете. В изследователския автомобил BMW Серия 5 вече може да бъде видяно разпознаването на характерните елементи на пешеходеца, тоест на главата и горната част на тялото, както и класификация на посоката, по която се движи пешеходеца.

Предпоставка за мощната, предотвратяваща инциденти асистираща система в градски условия е нейната възможност да изгради надеждна и всеобхватна „картина” на околността и да „разбира” сложните ситуации с много актьори и най-различни условия. BMW Forschung und Technik GmbH разработва средностатистически насочен частичен проект „Разпознаване на околността и моделиране на околната среда” с мощни алгоритми за оценяване на ситуациите.

По време на събитието на представяне на междинните резултати бе показано разпознаването на обекти, както и генеричното разпознаване на обекти с Grids. Целта е разработката на 360° моделиране на околността при градски сценарии за множество асистиращи системи.

Градското движение днес има големи потенциали за повишаване на ефективността на трафика и понижаването на СО2 емисиите. В проекта „Градски улици” BMW AG и неговите партньори разработват асистент за зелени вълни и намаляване на скоростта. Той използва предвиждаща информация за превключването на светлините на светофарите, както и данни за локалната ситуация на пътя преди кръстовищата. По този начин е възможно да бъдат оползотворени някои потенциали за повишаване на ефективността на трафика, както и да бъде намалено замърсяването с вредни емисии и шум при кръстовищата, управлявани от светофари. Управлението на потоците на движението дава възможност за подходящо контролиране на различните задвижващи системи – електрически и хибридни – на модерните автомобили. Асистентът за зелени вълни и за намаляване на скоростта е реализиран при експериментални автомобили BMW X5 и BMW Серия 4. Още през тази година стартират полевите тестове на експерименталните полигони в Дюселдорф и Касел. Резултатите ще бъдат използвани директно в анализ на ефективността за оценка на повишаването на ефективността.