BMW продължава да залага на компактния сегмент и разработва електрическа версия на следващото поколение на Серия 1. Очаква се новият модел да бъде изграден върху иновативната платформа „Нова класа“ и да бъде представен през 2027 година.
Според ръководителя на марката Бернд Кьорбер следващата „единица“ ще се предлага както с хибридно, така и с електрическо задвижване. В интервю на автосалона в Шанхай той подчерта, че в BMW никога не са възнамерявали да напуснат компактния клас.
Фокус върху младата аудитория
Тази стратегия отличава BMW от други премиум производители, като Mercedes-Benz, които постепенно се отказват от модели като A- и B-класата. За BMW обаче компактният сегмент е от стратегическо значение. Това важи особено за пазари като Гърция, Испания и Италия, където той заема до една трета от продажбите. Освен това Серия 1 служи като вход към марката за по-младите клиенти, като съчетава достъпност и иновации. Това налага ефективни решения, които в дългосрочен план се пренасят и в по-високите класове.
Новото поколение Серия 1 вероятно ще използва гъвкава архитектура, подобна на бъдещата електрическа и хибридна „тройка“. Бензиновите варианти ще запазят познати обозначения като 120, 123 или M135, но с добавено „е“ за хибридите. Изцяло електрическата версия вероятно ще се нарича „i1“. Още по-компактни модели ще бъдат поети от марката Mini.
„Нова класа“ с предно и двойно предаване
Електрическият i2 също е в процес на разработка. И двата модела ще бъдат базирани на платформата „Нова класа“, създадена първоначално за изцяло електрически автомобили. Макар доходността в този сегмент да е по-ниска, BMW вижда стратегическа възможност да достигне по-широка аудитория. Според вътрешни източници моделите ще имат предно предаване, а по-мощните версии – и задвижване на всички колела. Те ще използват новата шеста генерация eDrive с батерии с цилиндрични клетки и 800-волтова технология, осигуряваща по-бързо зареждане.
Компактният i1 трябва да се появи на пазара през 2027 г. и да замени актуалната Серия 1. През 2028 г. ще последва i2 като наследник на i3. Платформата „Нова класа“ носи името на легендарни BMW модели от 60-те години. Тя ще служи като основа за електрически седан от класа на Серия 3 (наречен NK1) и електрически SUV (вижте илюстрациите). BMW планира до края на десетилетието тези модели да заемат над 50% от глобалните продажби на марката.
Технологии, устойчивост и бъдеще
Новата архитектура ще дава възможност за оптимално използване на електрическото задвижване. Тя позволява разполагане на мотори на предния и на задния мост, допринася за подобрена ефективност, по-ниско тегло и нов дизайн. Ще се използват нови материали като алуминий, карбон и високоякостна стомана. Очаква се пробег до 750 км и зареждане с мощност до 350 kW. Наред с техническите иновации BMW поставя силен акцент и върху устойчивото производство. Ще се използват повече рециклирани материали, добивана с ниски въглеродни емисии стомана от Швеция и батерии, произвеждани със зелена енергия.