BMW i8 дойде у нас. Това е първият Plug-in хибриден модел на BMW Group, при който са комбинирани множество пионерски технологични решения, гарантиращи характера му на спортен автомобил на бъдещето.
Иновативният дизайн на i8 е базиран върху разработената за BMW i автомобилна архитектура LifeDrive, която комбинира пътническа клетка от карбонов композит (CFRP) с алуминиево шаси за задвижването, високоволтовата батерия, окачването, както и структурните и предпазните функции при инциденти. Задвижващата система съчетава BMW TwinPower Turbo с технологията BMW eDrive и осигурява динамичните характеристики на спортен автомобил при разхода на гориво и нива на вредните емисии на малък автомобил.
Всичко това е допълнено от специфичните за BMW i мобилни услуги на BMW ConnectedDrive иновативните предложения на програмата за грижа за автомобила и клиента – 360° ELECTRIC. Освен това BMW i8 е първият сериен автомобил на света, който опционално може да бъде оборудван с лазерни фарове.
През изминалата година пък BMW Group продаде повече от 2 милиона автомобила, с което постави рекорд за четвърта поредна година. С общо 2 117 965 реализирани коли от марките BMW, MINI и Rolls-Royce (2013: 1 963 798/+7,9%) през 2014 г. BMW Group е продала най-много автомобили за цялата си близо 100-годишна история. През декември продажбите са се увеличили с 15,2% до 215 215 (предходна година: 186 786).
За марката BMW 2014-та бе най-успешната година досега. В сравнение с предходната година продажбите по целия свят се увеличиха с 9,5% до 1 811 719 (2013: 1 655 138) автомобила. През декември увеличените с 14,2% продажби също отбелязаха нов рекорд (177 954/2013: 155 835).
Въпреки смяната на основния модел на MINI продажбите на марката през миналата година от 302 183 екземпляра са приблизително на нивото на рекорда от предходната година (2013: 305 030/-0,9%). 2014-та бе пета поредна година за Rolls-Riyce с 4063 реализирани броя. Това е най-добрият резултат в 111-годишната история на марката.
През декември продажбите на BMW Group в Европа отбелязаха ръст от 6,4% до 913 803 (предходна година: 858 990) автомобила. За цялата 2014 година ръст бе отбелязан на всички пазари в Европа. На родния пазар в Германия продажбите се увеличиха с 1,7% до 273 433 (2013: 268 838) автомобила. Във Великобритания, втория по обеми пазар в региона, през изминалата година продажбите са се увеличили с 8,4% до 204 749 (2013: 188 837) автомобила, докато във Франция са реализирани общо 67 449 автомобила (предходна година: 64 082/+5,3%).
През 2014 година в Азия бе отбелязан ръст от 13,8% до 656 395 автомобила (2013: 576 616). Данните за декември показват, че са доставени 61 295 автомобила (предходна година: 54 546/+12,4%). Значителен ръст бе отбелязан и на китайския пазар. Продажбите са се увеличили с 16,7% до 455 979 автомобила, както и в Корея – 46 400 доставени автомобила (предходна година: 39 558/+17,3%).
През 2014 година в Америка BMW Group отбеляза ръст от 3,9% (481 056 /предходна година: 462 891). Най-голям принос за това има пазарът в САЩ. За цялата година броят на доставените автомобили се е увеличил с 5,3% до общо 395 850 екземпляра (предходна година: 375 782). Канадският пазар отбелязва ръст от 1,2% (38 188 / предходна година: 37 723). В Мексико продажбите са се увеличили с 6,5% до 14 902 автомобила (2013: 13 992).
Двуцифрени увеличения на продажбите са отбелязани и на пазарите на Близкия Изток – 30 148 автомобила BMW и MINI, което отговаря на ръст от 22,6% (2013: 24 596). Само през декември там е постигнат ръст от 30,4% до 2 511 превозни средства (2013: 1 926).