Със сериозни промени по автомобила си пристигна екипът на BMW Заубер в Сингапур. Сред нововъведенията са ново предно крило, кутии за радиаторите с променена форма, доразвит двоен дифузьор, модифицирано задно крило, разясни техническият шеф на екипа Вили Рампф.
– Освен всичко това F1.09 е с напълно нова, по-компактна скоростна кутия – каза още той. – За пилотите, разбира се, е предизвикателство да свикнат с толкова променен автомобил. Днес [в тренировките] събрахме информация, но не сме там, където искаме. Предстои ни още много работа, което не е необичайно, след като автомобилът ни е толкова сериозно ревизиран.
В BMW хвърлиха всичките си усилия да подобрят болидите си до края на 2009 г., след като си тръгват от Гран при с приключването на шампионата. Подобреното представяне обаче не минава без проблеми – днес механиците смениха скоростната кутия на Ник Хайдфелд в първата сесия, а във втората се повреди сензор на трансимисията на Роберт Кубица.
– Пистата ми харесва, въпреки неравностите и сериозния прахоляк. Според мен представянето ни не изглежда твърде зле, въпреки че ни се случиха няколко различни проблема. После обаче свършихме добра работа – заяви Хайдфелд. – Направих най-бързия си тур сравнително рано с нови гуми и водих дълго време (във втората тренировка – б.р.), но накрая няколко пилоти завъртяха обиколки с нови гуми.
Кубица от своя страна имаше грижи с праха по трасето.
– Сцеплението бе много лошо. По състезателната линия имаше много мръсотия – особено в началото. И във втората сесия обаче беше същото. Повърхността на трасето е по-добра от миналата година, но все още е доста неравна – обясни полякът.