Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 BMW Заубер, Макларън и Рено след началото на пробите в Испания

BMW Заубер, Макларън и Рено след началото на пробите в Испания

49
0

Отборите на BMW Заубер, Макларън и Рено продължиха през днешния ден тренировките, които започнаха миналата седмица, но вече на пистата Херес.

Камуи Кобаяши караше С29 за швейцарския отбор и приключи с пето време, но резултатите бяха от сутринта и малкото каране на сухо. Общо той записа 56 обиколки (243,54 км).

– За съжаление условията не бяха такива, каквито на нас ни се искаше. Заради тях се наложи да отложим някои тестове по механиката и аеродинамични компоненти. През по-голямата част от деня Камуи караше с интермедии. Направихме някои проверки по настройките и системите, тренирахме стартове – обясни началникът инженер отдел на пистата Джампаоло Далара.

Кобаяши продължава утре работа преди да отстъпи кокпита на Педро де ла Роса за петък и събота.

67 обиколки (297 км) направи Дженсън Бътън с Макларън МР4-25. В минималното време на суха писта тимът направи планираните проби на аеродинамични компоненти, като предизвика истинска суматоха със странно приспособление, прикрепено за колата. Вследствие на множество запитвания бе обяснено, че подобни съоръжения са разрешени за използване, а конкретно това е за измерване на обтичащи колата потоци.

След като заваля и в Макларън се прехвърлиха на алтернативната си програма, според която Дженсън имаше малко повече време да се аклиматизира към МР4-25 и специфични характеристики като управление на двигателя и скоростната кутия например. Пилотът изпробва и различни типове спирачки, за да установи кои предпочита в такива условия.

Рено и Витали Петров максимално ограничиха карането в дъжда на Херес, като руснакът направи само 27 обиколки, а резултатът бе 8-о време, дадено на суха писта. Пилотът поясни, че по принцип харесва карането на мокро, но решението е било на екипа и се надява метеорологичните условия да се пооправят, макар утре по програма да е ред на Роберт Кубица да седне зад волана на R30.

– След първото излизане на сухо с използвани гуми направихме някои системни проверки в бокса, като открихме малък проблем със спирачките, но го поправихме до края на сесията – допълни главния инженер Алан Перман.