BMW Заубер все още не планират да изоставят развитието на болида си за 2009 година – F1.09. Тимът не спечели никакви точки в домашната си Гран при, след като Ник Хайдфелд завърши надпреварата на десета позиция, докато Роберт Кубица остана 14-ти. По този повод шефът на екипа, Марио Тайсен, си припомня изминалото състезание на Нюрбургринг.
„Няма съмнение, че се надявахме на различен резултат в домашното си състезание на Нюрбургринг. В сравнение с предишното състезание на Силвърстоун десето място за Ник и 14-то за Роберт представляват леко подобрение, но не можем да си позволим това да бъде нашият подход.“
„В средата на сезона едно нещо е сигурно: BMW Заубер F1.09 не е достатъчно бърз. Изостанахме още в началото, когато двойните дифузьори бяха легализирани. Оттогава ние си играем на гоненица с конкурентите по отношение на постигането на аеродинамично притискане. Имаме и друга слабост – извличането на пълния потенциал на гумите, особено при по-ниски температури в тренировките. Това си пролича на Силвърстоун и Нюрбургринг. Отборите се вместват в рамките на 1.5 секунди, което означава, че човек може доста да се смъкне в класирането.“
„Пилотите нямат вина тук. Ако можем да им осигурим кола, с която те да се състезават в челото, то тогава ще се справят. Вече са го доказвали в миналото. И Ник, и Роберт се отнасят много професионално към ситуацията. Те работят интензивно с инженерите, като дискутират с тях възможностите за решаване на проблемите. Определено искат тима отново да бъде в челото.“
Тайсен отбелязва, че инженерите в Мюнхен и Хинвил работят неуморно върху подобряването на колата за тази година. Германецът разкрива, че в екипа вече подготвят колата и за 2010 година, но този процес тече паралелно с развитието на F1.09.