Екипът на BMW Заубер показа новия си болид за сезон 2010 г. във Валенсия. Участието на тима в предстоящия шампионат от Формула 1 бе застрашено, след като баварският концерн обяви, че се оттегля от спорта. Постигнато споразумение с Петер Заубер обаче даде възможност на отбора да кандидатства и да получи слот. Тимът е отново изцяло швейцарски, а от утре започва тестове на трасето Рикардо Тормо.
Означението на автомобила е С29, а пилоти са Педро де ла Роса и Камуи Кобаяши. 38-годишният испанец и младият японец (който е на 23) създава необходимата за отбора смес от опит и младост. Де ла Роса има 71 Гран при в кариерата си, а през последните 7 години бе тест пилот в Макларън. Очакваше се да подпише договор с Кампос Мета, но не успя да намери достатъчно спонсорски средства, поради което и остана изненадан, че получи титулярно място в Хинвил.
Кобаяши от своя страна влезе в полезрението на наблюдаващите спорта с последните два старта от 2009 г. Тогава той заместваше в Тойота контузения Тимо Глок и направи впечатление с агресивния си стил на управление.
– Последните няколко месеца бяха крайно интензивни за нас. Първо трябваше да се преборим да осигурим оцеляването на отбора, след което да се концентрираме върху създаването на здрава база за бъдещето. Техническата подготовка на автомобила за 2010 г. вървеше непрекъснато – въпреки всички спънки – и според първоначалните планове, като започна през пролетта на 2009 г. – категоричен бе собственикът и шеф на екипа Петер Заубер. – В традициите ни е да събираме млади и опитни състезатели като пилоти в отбора ни, това е подход, донесъл ни много успехи. Педро вече много години работи на най-високото технологично ниво в топотбор и можем само да спечелим от неговия опит. Младият Камуи също има какво да ни предложи, като миналата година ме впечатли особено много в Абу Даби.
66-годишният Заубер ще изпълнява през сезона функциите на шеф на отбора си. Технически директор остава Вили Рампф, като той ще празнува 10 години работа на този пост през април т.г.
– В развитието на BMW С29 използвахме опита си от миналата година и подобрението си през последната третина на сезона. Новите правила обаче забраняват зареждането с гориво по време на състезание, а предните гуми са стеснени, което изискваше промени в конструкцията – обясни Рампф.
Носът и задната част на автомобила правят впечатление при С29. Отпред конструкцията е високо вдигната със сериозни промени в областта на преливането в кокпита. Тези и други аеродинамични промени са направени с цел оптимизиране на въздушните потоци към двойния дифузьор, присъстващ сега и в Заубер-а. Тимът използва двигатели на Ферари тази година, като това е наложило допълнителни изменения по автомобила, за да се напаснат моторът и колата.