Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Болидът на Ред Бул за 2025 г. ще е еволюция на тазгодишната...

Болидът на Ред Бул за 2025 г. ще е еволюция на тазгодишната кола, заяви Хорнер

1241
0
Макс Верстапен, Ред Бул F1
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Болидът на Ред Бул за сезон 2025 ще е еволюция на тазгодишната кола, заяви Кристиан Хорнер. Шефът на екипа от Милтън Кийнс сподели пред Аутоспорт, че всичко, научено до края на настоящата година, ще е от полза за следващата.

„В този бизнес винаги жонглираш и трябва внимателно да правиш стъпка по стъпка. Не може да се проектира твърде далеч в бъдещето. Дългосрочен план в F1 означава около два месеца и половина. Тоест на практика всичко, което научим сега, ще е от значение за догодина, когато болидът ще е еволюция на тазгодишната кола“, заяви ръководителят на отбора на Ред Бул

„Много компоненти от автомобила за 2023 г. бяха използвани за настоящата кола, защото така работят нещата при наличието на ограничение на бюджетите. Ако няма значителен напредък по отношение на представянето (на писта), няма смисъл от промяна“, продължи Хорнер.

„Най-голямото предизвикателство ще е Ред Бул Пауъртрейнс. Създадохме стартъп бизнес, агресивно наехме 600 души, построихме фабрика. Започнахме целия процес и доведохме група хора да работят в културата на Ред Бул, която бе толкова успешна по отношение на шасито. Разбира се, много от тях дойдоха от други отбори, съперници и доставчици в F1, но това е огромна работа. Неминуемо ще има краткосрочни грижи, но събирането на всичко под един покрив е с дългосрочни предимства. Вече виждаме колко е полезно и различно, когато отговарящите за шасито и двигателя инженери седят на практика едни до други – вижда се в интеграцията на мотора за 2026-та с колата за 2026-та“, каза още Хорнер.

Шефът на Ред Бул в F1 отбеляза, че проблем в работата на ръководения от него екип е използваният аеродинамичен тунел. В тази тръба ще се изпитва в началото и болидът за 2026 г., докато новата още се строи

„Винаги сме били наясно с проблемите с този тунел. Той е реликва от времето на Студената война. На 60 години е. Беше достатъчно добър за създаването на някои фантастични болиди, но си има ограничения. Падне ли температурата под пет градуса, не може да се използва. Поведението му при над 25 градуса пък е доста нестабилно“, разказа за пореден път шефът на Ред Бул в F1.