Болидите на Шарл Льоклер и Пиер Гасли са с 1 килограм под минималното тегло, допустимо от техническите правила на Формула 1, е установила проверката след финала на Гран при на Китай. Техническият делегат на ФИА Джо Бауер е изпратил въпроса за разглеждане от стюардите.
„След състезанието кола №16 (на Льоклер) бе премерена и тежеше 800 кг, което е минималното допустимо тегло. Липсващата страница на предното крило бе предоставена и измерена. Болидът бе измерен наново с официалното резервно предно крило на №16 и тежеше 800,5 кг. След това бе източено горивото и 2 литра от него бяха извадени. Автомобилът бе отново претеглен и тежеше 799 кг. Калибровката на кантара бе потвърдена и в присъствието на участника. За информация – резервното предно крило бе с 0,2 кг по-тежко от повреденото, използвано по време на състезанието“, се казва в доклада.
„Тъй като това тегло е с 1 кг под минималното допустимо изпращам въпроса за разглеждане към стюардите“, добави Джо Бауер в доклада си.
LAP 53/56
There’s a mighty mini-battle between Leclerc and Verstappen going on
The Dutchman has snuck through and he’s up to P4
#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/FTnyBQu02H
— Formula 1 (@F1) March 23, 2025
При Гасли е отчетено, че теглото на неговия Алпин също е с 1 кг под допустимия минимум. Представители на Ферари и на тима от Енстън са извикани при стюардите.
Малко след това бе оповестено, че планката под пода на Ферари-то на Люис Хамилтън е била прекалено износена. Представители на Скудерията вече бяха при стюардите за ситуацията с Льоклер. В момента при тях са хората от Алпин. След това от Ферари ще се върнат за проверката на Хамилтън.