По време на провелото се този месец в Кьолн изложение „Professional Motor Sport World Expo“ Бош представи основно реконструираната програма от компоненти и системи за мотоциклетния спорт.
Bosch Motorsport вече предлага електронно управление на функциите, технологии на впръскване на гориво и системно ноу-хау в областта на състезателните мотоциклети.
В основата на гамата е електронният контролен модул на двигателя, който е разработен на основата на фамилията MS 5 и се отличава със специфично за мотоциклетите програмно осигуряване.
Гамата включва също:
• сензор за превключване на предавките
• електронна ръкохватка на газта
• компоненти от системите за впръскване и запалване
• технологични разработки в областта на дисплеите
• допълнителни сензори
Показаните компоненти са използвани от специалистите на Бош като основа за разработка на нови функции, позволяващи още по-добър контрол и управление на състезателните мотоциклети на писта.
Системата за контрол на сцеплението.
Разполагайки с данните за скоростта на мотоциклета и за оборотите на задното колело, системата може да установи пробоксуването. Това на свой ред позволява мощта на двигателя да бъде дозирана изключително прецизно, а пилотът може да разчита винаги на максимално ускорение при запазване на възможно най-висока стабилност на машината върху пистата. Tози процес се подпомага и от измерването на ъгъла на страничен наклон на мотоциклета в завой, чиито алгоритми се основават на данни, получени със и без използване на GPS с цел установяване на точната референтна скорост за системата за контрол на сцеплението. Изчислените стойности за надлъжно ускорение способстват и за постигане на най-добрата възможна настройка на гумите и окачването.
Електронният контрол на газта
Електронният контрол на газта с ново електронно управление на дроселовата клапа е в основата на подобрените възможности за дозиране на въртящия момент, както и за прилагане на моторна спирачка, съобразена с актуалните в конкретния момент скорост и предавка. Tова означава, че машината вече реагира много по-добре на промените при работа с газта, а електронният контрол на процеса предотвратява резките промени във въртящия момент при последващо рязко ускорение – изключително предимство при ускорение със силен страничен наклон на мотоциклета. И накрая, но не и по важност – възможността за преминаване на по-ниска предавка без използване на съединител е истинско новъведение в тази област, която позволява на пилота да се концентрира още по-добре върху откриването на оптималната точка за спиране преди завоя без да се налага обичайното двукратно задействане на лоста на съединителя.
Компактен управляващ модул от фамилията MS 5
Новоразработеният MS 5.0 е част от фамилията електронни модули за управление на процесите в двигателя MS 5. Той може да се използва при двигатели с до осем цилиндъра, предлагайки индивидуални решения за автомобилни и мотоциклетни приложения. Управляващият модул е с особено малки размери и тегло, които го правят особено подходящ за използване в мотоциклетната област. Всички блокове от фамилията MS 5 използват нов процес на разработка на софтуер на основата на MATLAB / Simulink, който спомага за значително ускоряване на функционалната и програмна разработка. Управляващият модул включва също висок клас FPGA (field programmable gate array) за бърза обработка и гъвкаво управление на сигнала.