Валтери Ботас бе най-бърз във втората тренировка през уикенда за Гран при на Катар. Пилотът на Мерцедес се класира пред Пиер Гасли (Алфа Таури) и Макс Верстапен (Ред Бул).
Малко преди сесията стана ясно, че Никита Мазепин няма да участва в нея. Причината бе, че при удар по време на предишната тренировка имаше повреди по шасито. Температурата на въздуха бе паднала с няколко градуса – до 26. Тази на пистата бе доста по-ниска – 31 градуса.
It’s just Mick in the car for #FP2, with Nikita’s ongoing chassis repairs ruling him out of this session. #HaasF1 #QatarGP pic.twitter.com/CEtDrhmJ7C
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) November 19, 2021
Медиум и хард бе изборът на гуми за тази тренировка. Мерцедес и Ред Бул започнаха работа със средната по твърдост смес. Пилотите на Ферари бяха с хард, а в Макларън отново разделиха програмите между състезателите си.
10 минути след старта на тренировката начело бе Юки Цунода (Алфа Таури) с 1:24.233 мин. Най-добре класираният в този момент пилот с хард бе Шарл Льоклер – осми.
🟢 FP2 GREEN LIGHT 🟢
60 mins of track action starts now! #QatarGP 🇶🇦 #F1 pic.twitter.com/BhtmtzHea8
— Formula 1 (@F1) November 19, 2021
Макс Верстапен излезе пръв с 1:23.743 мин
Люис Хамилтън и Валтери Ботас го изместиха до третото място. Финландецът оглави подреждането с 1:23.324, съотборникът му бе на 0,280 сек зад него. Температурата на асфалта на пистата продължаваше да пада.
Перес се нареди четвърти, на 0,656 сек от времето на Ботас. Следваха Цунода, Фернандо Алонсо, Льоклер, Даниел Рикиардо, Ланс Строл.
Вече със софт Ботас бе дори още по-бърз – 1:23.154 мин. В Ред Бул оглеждаха задното крило на колата на Макс Верстапен. По-ранни кадри показаха много сериозни вибрации в елементите. Хамилтън бе на 0,246 сек от съекипника си.
Преди началото на уикенда рейс дирекцията посочи 5 завоя, на които ще се следи за лимити на пистата. В първата тренировка обаче те не бяха следени. Бе подадена нова инструкция, гласяща, че пилотите трябва да не преминават отвъд бордюрите на излизане от завоите.
„Пилот ще се счита за напуснал пистата на излизане от завой ако нито една част от колата не е в контакт с лилаво-белия бордюр“, гласи уточнението.
Пиер Гасли записа второ време – със софт бе на 0,209 сек от Ботас. Верстапен се върна на трасето след опита на тима му да разреши проблема със задното крило.
Checo is struggling with glare from the lights 👀
He’s requested a new visor #QatarGP 🇶🇦 #F1 pic.twitter.com/LXgXTnmBqH
— Formula 1 (@F1) November 19, 2021
В Ред Бул продължаваха опитите да решат проблемите си със задните крила
Серхио Перес имаше същия проблем с горния елемент като Верстапен. Вибрациите бяха много силни.
Just 15 minutes left in the more representative conditions of #FP2 at the #QatarGP. The drivers have been running all three compounds but concentrating on the soft for their headline times. @ValtteriBottas currently quickest for @MercedesAMGF1 pic.twitter.com/5ygxkGguI8
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) November 19, 2021
7 минути преди края на тренировката абсолютно всички пилоти бяха на трасето. Хамилтън сбърка и изхвърча далеч в зона за сигурност, но се върна на пистата. Нямаше бързи опити, така че Ботас остана начело пред Гасли и Верстапен. Хамилтън отново бе четвърти, следван от Норис, Строл, Цунода. Топ 10 допълниха Перес, Себастиан Фетел и Карлос Сайнц.
🏁 END OF FP2 🏁
Valtteri Bottas finishes Friday fastest 🚀#QatarGP 🇶🇦 #F1 pic.twitter.com/Fbb6gFWSaq
— Formula 1 (@F1) November 19, 2021