Валтери Ботас иска да подпише нов договор със Заубер. Финландецът разкри, че иска да остане в швейцарския тим и след идването на Ауди през 2026 г. Ботас се надява да гарантира бъдещето си в Заубер преди края на следващата кампания.
Ботас се присъедини към семейството на Заубер в началото на 2022 г. 34-годишният състезател подписа договор за три сезона. Преминаването в Заубер бе напълно нова глава в кариерата на Ботас. Преди това той прекара пет кампании в Мерцедес, през които записа 10 победи
Опитния финландец записа силна първа кампания с тогавашния тим на Алфа Ромео. Той финишира десети в крайното класиране с актив от 49 точки. Благодарение на силните му индивидуални класирания, швейцарският отбор спечели битката с Астън Мартин за шестото място при конструкторите.
Тази година Ботас и Заубер изпитваха сериозни затруднения. Тимът направи сериозна крачка назад спрямо миналата година и финишира девети при конструкторите. Ботас на свой ред записа само четири класирания в зоната на точките. Най-добрият резултат на финландеца бе осмо място в Бахрейн и Катар.
Подобно на повечето от колегите му, договорът на Ботас също изтича догодина. Очакванията пазарът да пилоти да бъде доста интересен. Не се изключват някои сериозни промени в някои тимове, включително Заубер. Швейцарският отбор може да смени някой от своите състезатели.
Целта на Ботас е да остане в Заубер поне до 2026-та, т.е. след влизането на Ауди в F1. Десеткратният победител в Гран при призна, че ще проведе разговори с тима догодина. В допълнение, Ботас многократно изразяваше желанието си да бъде част от проекта на Ауди в F1.
„Подписал съм договор до края на следващата година и все още не са водени разговори“, сподели Ботас пред Express Sport.
„Договорихме се да разговаряме догодина. Бих казал през първото тримесечие на следващата година. Така ще можем да финализираме нещата и да се уверим, че всички сме на една и съща страница“, продължи пилотът на Заубер.
„Но очевидно в F1настъпват интересни времена. Всъщност има много пилоти без договори [след 2024 г.], така че ще бъде доста интересно да проследим как ще се подредят нещата.“
„За мен целта е ясна. Определено бих искал да бъда част от проекта на Ауди, така че това е моята цел. Догодина ще разберем какво точно ще се случи“, завърши Валтери Ботас.
Ботас не е единственият пилот, който е кандидат за място в Заубер след 2024 г. Според слуховете, отборът от Хинвил проявява интерес към Нико Хюлкенберг. Германският ветеран беше близо до завръщане в швейцарския отбор догодина. В крайна сметка от Хаас са блокирани трансфера на Хюлкенберг. Сред другите спрягани имена са Тео Пурчер, Естебан Окон, Мик Шумахер и др.
“You can’t throw… tennis balls?” 🎾🤔
It’s time for our final game of the year! See how @ValtteriBottas and @ZhouGuanyu24 got on with the Whisper Challenge below. 😆 pic.twitter.com/0dVMe9M5u3
— Alfa Romeo F1 Team Stake (@alfaromeostake) December 28, 2023