Валтери Ботас записа най-добро време във втората петъчна тренировка преди Гран при на Китай. Пилотът на Мерцедес изпревари Себастиан Фетел (Ферари) с 0,027 сек. Трети се нареди Макс Верстапен с Ред Бул.
Температурата на въздуха се бе качила малко до началото на втората сесия и бе над 19 градуса. Тази на пистата бе почти 37 градуса.
It’s a cool 19.6C air temp just before we’re due to head out for FP2
The 1000th race weekend is rather cool too ?#ChineseGP ?? #Race1000 pic.twitter.com/fhk6Bi5YLF
— Formula 1 (@F1) April 12, 2019
Работата в тренировката започна почти веднага след началото й
Антонио Джовинаци се появи пръв на трасето, тъй като на практика не кара в първите 90 минути за подготовка. Пилотът на Алфа Ромео имаше само две опознавателни обиколки, след което повреда прекрати програмата му. От Хонда съобщиха, че се налага смяна на задвижващата система в Торо Росо-то на Данил Квят заради засечени аномалии в данните от агрегата. Автомобилите на Ферари Шарл Льоклер и Себастиан Фетел, както и колите на Хаас, са със сменена контролна електроника за уикенда в Китай. Болидите на Рено и Макларън-ът на Ландо Норис пък са с нова спецификация MGU-K.
Фетел (с гуми хард), който бе най-бърз в сутрешната сесия, оглави класирането след първите бързи обиколки с 1:34.271 мин. Междувременно Хамилтън се завъртя на трети завой в загряващия си тур. Той бе с гуми медиум, след като тимът на Мерцедес работи със софт през цялата първа тренировка. Веднага след това Льоклер (с медиум) излезе начело – бе по-бърз с 0,512 сек от съотборника си (1:34.271). Ботас бе с най-твърдата смес и също се завъртя, след като се нареди втори, на 0,324 зад Шарл.
Whoops ?️
Proving no one’s immune to it, Hamilton has just run out of grip on cold tyres at Turn 2 and got whirled around#ChineseGP ?? #Race1000 pic.twitter.com/rOwPTi3vDY
— Formula 1 (@F1) April 12, 2019
Хамилтън записа четвърто време, на 1,1 сек от постижението на Льоклер
Макс Верстапен бе по-бърз от него и се доближи на 0,267 сек до пилота на Ферари (второ време в този етап на тренировката). Пилотът на Ред Бул бе с гуми медиум. Със същата смес Люис бе най-бърз от всички в следващия си тур – 1:34.226.
Нико Хюлкенберг поиска по-тъмен визьор за следващата си серия. Междувременно на пистата бе останал само Норис.
It’s sunny in Shanghai ?
Hulkenberg wants to switch to a darker visor to beat the glare ? – he’s still managed to beat all the other Renault-powered cars on hard tyres#ChineseGP ?? #Race1000 pic.twitter.com/IFAFNaVV2j
— Formula 1 (@F1) April 12, 2019
Половин час след началото на тренировката Фетел и Льоклер сложиха гуми софт. Хамилтън също взе най-меката смес. Себастиан пръв завърши бърз тур и оглави класирането с 1:33.357 мин. Хамилтън бе на 0,680 сек от него. Ромен Грожан счупи предното крило на своя Хаас, но успя да прибере колата в бокса. Пилотът каза по радиото, че се е случило много странно блокиране на предните колела в 14-и завой.
Ботас на свой ред излезе за серия с гуми софт и успя да изпревари Фетел само с 0,027 сек!
Grosjean’s got front wing trouble ?
It looks as though it dropped on the straight, then set him into a lockup at Turn 14 ?#ChineseGP ?? #Race1000 pic.twitter.com/k6thGp3ED7
— Formula 1 (@F1) April 12, 2019
Почти в средата на тренировката Верстапен даде трето време с най-меката смес на Пирели за уикенда, въпреки че почти излезе от пистата на последния завой
Състезателят на Ред Бул бе на 0,221 сек зад Ботас. Карлос Сайнц заемаше петата позиция, следван от Льоклер, Норис, Даниел Рикиардо, Пиер Гасли.
Хамилтън се върна към гумите медиум след проблемите си в началото на сесията. Англичанинът влезе в състезателна симулация. На Алекс Албон пък му съобщиха от питуола на Торо Росо, че вятърът на пистата в Шанхай все още не е особено силен.
Ботас продължи работата си със софт, както и пилотите на Ферари, като почти всички бяха в дълги серии от обиколки. Работата на Льоклер приключи повече от 20 минути преди края на тренировката. От Ферари заявиха, че проверяват охладителната система. Съекипникът му пък имаше леко сбутване с болид на Рейсинг Пойнт на трасето.
„Може да прави каквото иска, но проблемът е, че се състезават по-здраво в петък, отколкото в неделя”, бе реакцията на Фетел по радиото.
? „They race harder on Fridays than they do on Sundays“ ?
Vettel isn’t happy to find himself behind a Racing Point car during FP2 – not something that usually happens to a Ferrari during the race ?#ChineseGP ?? #Race1000 pic.twitter.com/VzT41C5sbo
— Formula 1 (@F1) April 12, 2019
„Можете ли да ми дадете някакви препоръки по отношение превключването на предавките?”, попита Верстапен тима си. От Ред Бул го попитаха информация относно броя ли търси или друг съвет. „Е, все пак знам, че имам осем скорости”, отговори Макс, който както и останалите състезатели на трасето работеше по подготовката си за състезанието.
След серия от 12 тура с медиум Хамилтън сложи софт за последните 15 минути от тренировката. Ботас пък излезе с хард. Промени в класирането до финала на сесията нямаше – Ботас остана най-бърз, следван от Фетел, Верстапен, Хамилтън, Хюлкенберг, Сайнц, Льоклер и т.н.
? END OF FP2 ?
That’s the chequered flag on Friday’s sessions – with Bottas, Vettel and Verstappen at the top of times#ChineseGP ?? #Race1000 pic.twitter.com/k5tKBsRbc3
— Formula 1 (@F1) April 12, 2019