Валтери Ботас твърди, че само той има вина за „скъпоструващата грешка“ в FP1, която на практика го извади от втората тренировка в Маями.
Ботас направи само 13 обиколки в първата тренировка, когато бе застигнат от сложния и дълъг завой 7 на пистата и се удари във външната стена.
За съжаление, повредите по задната част на Алфа Ромео C42, включително и по двигателя, бяха твърде големи. По този начин механиците да можаха да ги отстранят навреме за втората свободна тренировка. .
„Наистина скъпоструваща грешка от моя страна. Това е наистина неприятно“, каза Ботас в края на петъчния ден.
„Но повредите бяха злополучни, тъй като при удара в задната част се повредиха изпускателната система, както и турбото на двигателя. Затова беше невъзможно да подготвим всичко за FP2. Отново имах лош късмет.“
„Трябва да използваме максимално последния час от третата свободна тренировка.“
„За щастие отборът постигна добър напредък с Жу. Изглежда, че посоката на настройките и промените, които отборът направи по неговия автомобил за FP2, са правилни.“
Съотборникът на Ботас Гуаню Жу който се класира на осма позиция в края на втората свободна тренировка. Китаецът наистина демонстрира потенциала на Алфа Ромео на Международния аутодром в Маями.
„Научих се как да дрифтирам в първата сесия, защото там беше наистина хлъзгаво!“ пошегува се Жу. „Беше много трудно за всички момчета наоколо.“
„FP2 беше голямо подобрение за мен и отбора. Намерихме правилния начин на настройване на болида. Изглежда сме достатъчно бързи този уикенд.“
„За мен беше от ключово значение да навъртя колкото се може повече обиколки, за да събера възможно най-много данни. По този начин успях да помогна на екипа и Валтери, който катастрофира и пропусна следобедното каране.“
„В това отношение се справихме добре. Имаме достатъчно работа, за да се подготвим за квалификацията.“
Макар че много пилоти критикуваха огромната липса на сцепление извън състезателната линия, двамата пилоти на Алфа Ромео се насладиха на предизвикателствата, отправени от пистата в Маями.
„Пистата е добра и предизвикателна“, каза Ботас. „В края на втория сектор има завои, които е може би са най-трудната част за преодоляване.“
Според Жу, повърхността на пистата е била в Маями е била трудна за преодоляване, въпреки че разположението й е „интересно.“
„Беше доста сложно там. Забавно е да се ходи на нови писти, но, разбира се, в началото на уикенда повърхността винаги е проблем.“
„Отначало беше много, много хлъзгаво. Очакваме трасето да претърпя голяма еволюция. Ще разберем това по време на последната тренировка и квалификацията. Доста ми хареса да карам тук. Пистата в Маями е интересно предизвикателство, “ заключи Гуаню Жу.
It’s a wrap for today!@ZhouGuanyu24 ends his Friday in the top 10 as he sets the 8th fastest time in FP2.
Now the work moves from the track to the garage and engineering office ahead of tomorrow’s qualifying! #MiamiGP pic.twitter.com/3PbVjxxITU
— Alfa Romeo F1 Team ORLEN (@alfaromeoorlen) May 6, 2022