Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ботас пръв в последната свободна сесия в Австрия

Ботас пръв в последната свободна сесия в Австрия

18
0
Люис Хамилтън

Валтери Ботас (Уилямс) даде най-добро време в последната свободна тренировка за Гран при на Австрия. Втори остана Люис Хамилтън с Мерцедес пред съотборника на финландеца Фелипе Маса, Данил Квят, Нико Розберг, Фернандо Алонсо и т.н.

При сухо и слънчево време започна последната свободна тренировка на пистата Ред Бул Ринг. Температурата на въздуха бе 14 градуса, тази на пистата – 29. Наличието на облаци все пак караше всички да са предпазливи и да не се бавят с излизането на пистата в случай, че по-късно завали.

Мерцедес започнаха уикенда в обичайния си стил от началото на сезона – доминираха в първите тренировки. Нико Розберг и Люис Хамилтън бяха почти неизменно начело в сесиите досега и се очертава пореден двубой помежду им.

И двамата ни пилоти са крайно егоцентрични, но това е нормално – заяви председателят на борда на Мерцедес F1 Ники Лауда. – Борят се честно. Борят се наистина упорито. Люис изостава с 22 точки, тъй като не завърши в последното състезание. Сега за него ситуацията е проста: той ще кара на максимум, за да възстанови загубите. Нико е в по-трудна ситуация, защото трябва да мисли за лидерството си и да атакува Люис. Ако Люис върви на пълна газ, Нико трябва да прецени как да постъпи. Ще е интересно да видим какво ще стане. Но помежду им няма разлика. Люис е една идея по-бърз на пистата, Нико е по-добър в друг аспект, така че силите са изравнени.

Първото време за тренировката бе на Кевин Магнусен – 1:15.692 мин, веднага след което свали повече от 4 секунди от това постижение. Скоро времето бе свалено до 1:10.998. Хамилтън се обади на екипа си, че вероятно са можели да са малко по-агресивни с настройките.

Ферари продължиха днес с част новостите за F14 T. В Канада им се наложи да се откажат от по-стеснената задна част заради високите температури, но в Австрия времето е по-хладно. Дженсън Бътън пък отбеляза, че Скудерията и Уилямс изглеждали по-бързи, отколкото Макларън очаквали, докато Форс Индия нямали достатъчно скорост. На пистата английският пилот на тима от Уокинг се оказа без brake-by-wire и се наложи да се прибере в бокса, където няколко пламъка бяха потушени бързо от механиците. Впоследствие се оказа, че трябва да сменят заден десен спирачен апарат и да поправят пода, повреден при излизане от пистата.

Междувременно Адриан Сутил се оплака, че има проблеми с предните си гуми. Работата от началото на тренировката бе със софт (по-твърдата смес за уикенда). Още от петък мнозина състезатели не успяваха да ги загреят добре и проблемите продължиха и днес, въпреки че Себастиан Фетел предположи, че по-топлото време ще помогне в това отношение.

Докато пилотите на Мерцедес се съсредоточиха върху по-дълги серии, начело излязоха състезателите на Уилямс. Ботас бе пръв с 1:10.430 мин, следван на 0,036 сек от съотборника си Фелипе Маса. Бившият пилот Алан Макниш отбеляза, че основният проблем на пилотите от тима от Гроув е, че досега все не успяват да се класират достатъчно напред на грида, за да реализират потенциала на FW36.

Розберг на свой ред излезе пръв (1:10.058), докато Даниел Рикиардо съобщи, че неговият RB10 все още е нестабилен и блокира задните колела на влизане в завой.

Първият пилот със суперсофт бе Нико Хюлкенберг, като той излезе с най-меките гуми само 13 минути преди края на сесията. Той бе седми в този момент с 1:10.840 мин (+0,782 сек спрямо времето на Розберг). Температурата на трасето бе паднала до 26 градуса и първоначалният напредък на пилота на Форс Индия бе само с 0,157 сек. Междувременно и останалите пилоти сложиха суперсофт.

Алонсо подобри времето на Розберг с 4 хилядни от секундата преди Ботас да го изпревари с 1:10.008. Маса пръв слезе под 1:10 – 1:09.901. Розберг сбърка, а Хамилтън даде 1:09.898 – 0,003 сек по-бързо време от това на бразилския пилот на Уилямс. Температурата на асфалта се вдигна рязко в последните минути от тренировката. Камуи Кобаяши пък се завъртя, но избегна бариерите. В самия край на тренировката Ботас излезе пръв, подобрявайки постижението на Хамилтън с 5 стотни от секундата. Маса остана трети, следван от Квят, Розберг, Алонсо, Рикиардо, Магнусен, Кими Райконен, Фетел и т.н.