Валтери Ботас може да стане резервен пилот на Макларън и Уилямс. Възможността това да се случи не е малка заради връзките на двата екипа с Мерцедес. През годините трите отбора споделят едни и същи резервни състезатели и се очаква това да продължи и в бъдеще. В момента Ботас няма активна състезателна програма, след като беше освободен от Заубер. Единственият му шанс да се завърне в F1 изглежда с тима на Кадилак, които ще влезе в спорта догодина.
Ботас остана без титулярно място за сезон 2025. 35-годишният финландец се надяваше да остане в Заубер за поне още година-две и дори да бъде част от проекта на Ауди. След дълги преговори, двете страни решиха да поемат по различни пътища. На мястото на 10-кратния победител в F1 беше привлече младият бразилски талант Габриел Бортолето.
В края на миналата година Ботас се завърна в Мерцедес като резервен пилот. Там той замени Мик Шумахер. Германецът напусна окончателно света на F1 и се фокусира върху световния шампионат за издръжливост.
Ботас ще бъде на разположение на Мерцедес при нужда да замени Джордж Ръсел и Андреа Кими Антонели. Според Хуан Пабло Монтоя, тимът от Бракли си пази задника, ако нещата с младия италианец не се получат. Очаква се Ботас да кара за Мерцедес в тестове с предишни автомобили (TPC) или тези на Пирели
Ботас може да бъде резервен пилот и на някои от клиентските отбори на Мерцедес. През годините тимът от Бракли е предлагал някои от своите състезатели на Макларън и Уилямс. Примери за това бяха Ник де Врис и Щофел Вандоорн. Нидерландецът дори записа едно участие за екипа от Гроув през 2022 г. През 2023 и 2024 г. Макларън и Уилямс разчитаха и на Мик Шумахер. Германецът дори беше един от потенциалните заместници на Логан Сарджънт. За нещастие, той беше пренебрегнат за сметка на Франко Колапинто.
Макларън все още не е обявил кои ще са резервни пилоти през сезон 2025 в F1. Британският отбор се раздели с Рио Хиракава и Габриел Бортолето, които отидоха съответно в Алпин и Заубер. Така Макларън остана единствено с Пато О’Уорд. Мексиканецът обаче има програма в Индикар и няма да бъде постоянно на разположение. По-рано този месец се появи информация, че екипът може да привлече Де Врис. Нидерландецът дори направи тест с по-стар болид на Макларън в края на миналата година.
В Уилямс също не са потвърдили нито един резервен пилот за тази година. Отборът се раздели с Франко Колапинто, който отиде в семейството на Алпин. Така Уилямс разполага само с Люк Браунинг. Младият британец ще се състезава във Формула 2 с отбора на Хайтек.
Ботас караше за Уилямс от 2013 до 2016 г. После той отказа да се върне след освобождаването от Мерцедес и избра Алфа Ромео/Заубер. Миналата година финландецът водеше разговори с британския отбор, но в крайна сметка не се стигна до сделка. Сега той може да бъде на разположение на Уилямс, стига Мерцедес да продължи споразумението с британския отбор
Единствената опция Ботас да се завърне като титуляр е Кадилак. Американският производител ще се присъедини към F1 догодина. Очаква се екипът да има състезател от САЩ и такъв с предишен опит във Формула 1. Освен Ботас, в този списък попадат още Даниел Рикиардо, Шумахер и Серхио Перес.
„През 2026 г. ще има още две места“, каза Ботас в края на миналата година. „Те се нуждаят от пилоти с опит. Разбира се, това е много, много интересно.“
„Имаме добри отношения с Греъм. Не мисля, че това ме затруднява. Ако не друго, той е видял какво мога да направя и да донеса на отбора. На практика виждам това като възможност“, добави финландецът.
Вижте тази публикация в Instagram.